Reparatie aanmelden of afspraak maken
Menu

Coronavirus

Om gezamenlijk verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen, heeft Microfix een aantal maatregelen getroffen tijdens een bezoek aan ons.

Als je geen klachten hebt

  • Vermijd grote groepen en niet noodzakelijke (sociale)contacten;
  • Houd voldoende afstand van elkaar, minimaal 1,5 meter;
  • Werk thuis als het kan.

Als je (milde) verkoudheidsklachten hebt

Niezen, keelpijn, loopneus, licht hoesten, of een verhoging tot 38 graden? Blijf dan thuis en beperk je contacten.

Vergeet niet

  • Was je handen regelmatig
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Schud geen handen
  • Gebruik papieren zakdoekjes
coronavirus

Algemeen

  • We bespreken zo veel mogelijk zaken telefonisch in plaats van bij elkaar langs te gaan;
  • We zitten in de kantine met maximaal twee personen aan tafel;
  • We plannen zo min mogelijk afspraken buiten de deur en vervangen deze door telefoon- of videogesprekken;
  • We vermijden zoveel mogelijk de sociale contacten;
  • We nemen onze verantwoordelijkheid en houden afstand van elkaar. Dit geldt ook tijdens de pauzes, rookmomenten en bij de koffieautomaat.

Reparatiebalie

  • Alleen de baliemedewerker(s) en de vaste invalkrachten helpen de klanten aan de balie. Overige medewerkers mogen niet in deze ruimte komen.
  • De baliemedewerkers dragen altijd handschoenen. Voor de counter is een waarschuwingstape waar de klanten achter moeten blijven;
  • De klant krijgt de keuze of ze de NAW-gegevens verbaal willen delen of dat ze dit om privacy-redenen liever op een reparatieregistratie-formulier willen zetten;
  • We laten de klanten niet meer wachten in onze entree ruimte. Vraag de klant of zij ergens anders willen wachten of wellicht een kleine wandeling willen maken;
  • Alle toestellen (reparaties) worden schoongemaakt met antibacteriële doekjes voordat ze naar de Technische Dienst gaan. Ook de pinapparaten worden na iedere transactie ontsmet.

Werkplaats

  • De technici worden over de werkplaats verdeeld zodat de geadviseerde afstand van 1,5 meter gewaarborgd is;
  • Er wordt tijdelijk gewerkt in een twee-ploegen-shift.
  • Na iedere reparatie wordt het apparaat antibacterieel gereinigd en verpakt in een ESD-veilige zak;
  • De bedrijfskantine is voor technici gesloten.

Field Service

  • Onze buitendienst-engineers hebben persoonlijke beschermingsmiddelen bij zich (antibacteriële doekjes, desinfecterende handgel en latex handschoenen)
  • We gebruiken bij iedere klant een nieuw setje handschoenen en gooien de gebruikte handschoenen weg;
  • We schudden geen handen met klanten en houden 1,5 tot 2 meter afstand;
  • De engineers wassen regelmatig hun handen met zeep bij de klant.

Stagiaires en statushouders

  • We zijn vooralsnog even gestopt met werkruimte bieden voor stagiaires en statushouders.

Continuïteit

  • Om de dienstverlening van MicroFix op alle vlakken zo goed mogelijk door te laten gaan, werken back office-medewerkers zoveel mogelijk thuis;
  • De medewerkers zijn binnen de reguliere werktijd zowel via e-mail als via telefoon bereikbaar.

Verder blijven we de richtlijnen en adviezen van het RIVM volgen.