Coronavirus

Om gezamenlijk verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen, heeft Microfix een aantal maatregelen getroffen tijdens een bezoek aan ons.

Als je geen klachten hebt

  • Vermijd grote groepen en niet noodzakelijke (sociale)contacten;
  • Houd voldoende afstand van elkaar, minimaal 1,5 meter;
  • Werk thuis als het kan.

Als je (milde) verkoudheidsklachten hebt

Niezen, keelpijn, loopneus, licht hoesten, of een verhoging tot 38 graden? Blijf dan thuis en beperk je contacten.

Vergeet niet

  • Was je handen regelmatig
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Schud geen handen
  • Gebruik papieren zakdoekjes
coronavirus

Algemeen

  • We bespreken zo veel mogelijk zaken telefonisch in plaats van bij elkaar langs te gaan;
  • We zitten in de kantine met maximaal twee personen aan tafel;
  • We plannen zo min mogelijk afspraken buiten de deur en vervangen deze door telefoon- of videogesprekken;
  • We vermijden zoveel mogelijk de sociale contacten;
  • We nemen onze verantwoordelijkheid en houden afstand van elkaar. Dit geldt ook tijdens de pauzes, rookmomenten en bij de koffieautomaat.

Reparatiebalie

  • Alleen de baliemedewerker(s) en de vaste invalkrachten helpen de klanten aan de balie. Overige medewerkers mogen niet in deze ruimte komen.
  • De baliemedewerkers dragen altijd handschoenen. Voor de counter is een waarschuwingstape waar de klanten achter moeten blijven;
  • De klant krijgt de keuze of ze de NAW-gegevens verbaal willen delen of dat ze dit om privacy-redenen liever op een reparatieregistratie-formulier willen zetten;
  • We laten de klanten niet meer wachten in onze entree ruimte. Vraag de klant of zij ergens anders willen wachten of wellicht een kleine wandeling willen maken;
  • Alle toestellen (reparaties) worden schoongemaakt met antibacteriële doekjes voordat ze naar de Technische Dienst gaan. Ook de pinapparaten worden na iedere transactie ontsmet.

Werkplaats

  • De technici worden over de werkplaats verdeeld zodat de geadviseerde afstand van 1,5 meter gewaarborgd is;
  • Er wordt tijdelijk gewerkt in een twee-ploegen-shift.
  • Na iedere reparatie wordt het apparaat antibacterieel gereinigd en verpakt in een ESD-veilige zak;
  • De bedrijfskantine is voor technici gesloten.

Field Service

  • Onze buitendienst-engineers hebben persoonlijke beschermingsmiddelen bij zich (antibacteriële doekjes, desinfecterende handgel en latex handschoenen)
  • We gebruiken bij iedere klant een nieuw setje handschoenen en gooien de gebruikte handschoenen weg;
  • We schudden geen handen met klanten en houden 1,5 tot 2 meter afstand;
  • De engineers wassen regelmatig hun handen met zeep bij de klant.

Stagiaires en statushouders

  • We zijn vooralsnog even gestopt met werkruimte bieden voor stagiaires en statushouders.

Continuïteit

  • Om de dienstverlening van MicroFix op alle vlakken zo goed mogelijk door te laten gaan, werken back office-medewerkers zoveel mogelijk thuis;
  • De medewerkers zijn binnen de reguliere werktijd zowel via e-mail als via telefoon bereikbaar.

Verder blijven we de richtlijnen en adviezen van het RIVM volgen.