APPLE PARTNER

 

iPhone batterij vervangen?
Microfix fixt het!

iPhones staan bekend om hun lange levensduur. Dat is mooi, want zo hoef je niet zo vaak te investeren in een nieuw toestel. Maar er zit ook een klein nadeel aan: naarmate je iPhone ouder wordt, kan het zijn dat hij trager wordt. Of dat je de deur niet meer uit durft zonder powerbank en oplader. De oorzaak van deze problemen is vaak de batterij. Gelukkig repareren wij die in no-time voor je, of je nou je iPhone batterij wilt vervangen in Amsterdam, Leiden of Den Haag!

Apple-dealer

iphone-batterij-vervangen

Hoe weet je of je de batterij van je iPhone moet laten vervangen?

Er zijn verschillende signalen die aangeven dat jouw batterij aan vervanging toe is. We sommen de meest voorkomende even voor je op:

1. Leeglopen
2. Heet
3. Buikje
4. Traag
5. Batterijconditie

Je batterij loopt sneller leeg dan een fietsband met een gat erin

Dit is de meest voor de hand liggende reden om je batterij te vervangen. Is je iPhone na het lezen van je WhatsApp-berichten of een paar korte telefoontjes alweer bijna leeg? Dan is dit in de meeste gevallen te wijten aan je batterij. Grote kans dat we dit probleem in no-time voor je kunnen fixen.

Je iPhone wordt heet

Tijdens het opladen genereert je batterij warmte. Dat is heel normaal. De lithium-ion batterijen in je iPhone zijn ontworpen om deze warmte zoveel mogelijk intern te houden. De rest van je telefoon wordt zo tegen de warmte beschermd. Als je dus merkt dat je telefoon heet wordt tijdens het opladen, dan is het tijd om je batterij om te wisselen. Natuurlijk kan je telefoon ook heet worden tijdens het gebruik. Bijvoorbeeld tijdens een dagje op het strand. Dit is geen reden om je accu te vervangen, maar wel een teken dat je je iPhone beter moet beschermen. Lithium-ion batterijen zijn temperatuurgevoelig en blootstelling aan hoge temperaturen verkort de levensduur aanzienlijk.

Begint je iPhone een buikje te krijgen?

Dit is misschien wel de urgentste reden om je batterij te vervangen. Je batterij is opgezwollen en de behuizing van je telefoon staat bol! Zelfs wanneer je iPhone nog maar een klein buikje heeft, moet je direct actie ondernemen. Een gezwollen batterij kan namelijk gaan lekken en dan komt de giftige inhoud ervan vrij. Hoe eerder je erbij bent, hoe veiliger we de batterij van jouw iPhone kunnen verwisselen. Gelukkig is er geen reden tot paniek: wij weten precies wat we moeten doen!

Hoe merk je dat jouw batterij begint op te zwellen?

Een van de eerste tekenen dat je batterij begint op te zwellen, is dat je scherm een beetje wazig wordt of een witte waas krijgt. Of je merkt ineens dat er ruimte ontstaat tussen je scherm en de behuizing. Die hoeft trouwens niet eens zichtbaar te zijn: in het begin kun je de zwelling van je accu al voelen doordat je scherm een beetje beweegt als je dicht bij de rand van je telefoon knijpt.

Je telefoon is traag

Werkt jouw iPhone trager dan toen hij net nieuw was? Dat kan kloppen: Apple maakt oudere modellen trager om de levensduur van de batterijen te verlengen. Zo voorkomen ze dat jouw telefoon zichzelf spontaan afsluit als je eens wat meer van je iPhone vraagt. Heel fijn dat ze bij Apple zo met je meedenken, maar het kan reuze irritant zijn. Bij oudere iPhones heb je dus met twee ergernissen te maken: je telefoon moet sneller aan de lader en je telefoon voelt stroperig aan wanneer je bijvoorbeeld een app opent. Een nieuwe batterij in je iPhone verlost je vaak in één keer van deze frustratie.

Je batterijconditie is minder dan 83%

Heb je het gevoel dat er iets mis is met je iPhone, maar kun je niet direct zeggen wat? Check dan even de conditie van je batterij. Daarvoor ga je naar instellingen en daar zoek je batterij op en vervolgens batterijconditie. Nu zie je een percentage dat jou vertelt hoe het met de accu van je telefoon gesteld is. Is het percentage onder de 83% gezakt, dan raadt Apple je aan de batterij te vervangen.

Kijk voor de zekerheid ook even bij Piekprestaties. Als hier staat dat je telefoon “momenteel normale piekprestaties ondersteunt”, hoef je niets te doen. Maar als de “conditie aanzienlijk is verminderd”, ben je toe aan een nieuwe batterij.

Waarom laat je MicroFix jouw iPhone batterij repareren?

Het vervangen van de batterij is voor onze technici bijna dagelijkse kost. Je kunt wachten terwijl wij de batterij vervangen. Bij Microfix begrijpen we hoe belangrijk jouw smartphone voor je is. Daarom zullen we er altijd alles aan doen om hem zo snel mogelijk weer aan jou terug te geven. Gerepareerd en wel, natuurlijk. Vaak kan dat gewoon terwijl je wacht.

Microfix is een erkende Apple reparateur van alle Apple producten, dus ook van jouw iPhone. Daarom gebruiken we alleen originele onderdelen. Zo weet je zeker dat jij nog steeds gebruik kunt maken van je garantie als dat nodig is. We houden ons strikt aan de garantieregels die Apple stelt en vervangen jouw batterij door een nieuwe originele batterij. We testen je iPhone daarom met speciale Apple software en volgens de richtlijnen van Apple. Zowel voor als na de reparatie.

Garantietermijn voorbij? Ook dan fixen wij het voor je!

De grootste kans op een batterij met kuren loop je als je telefoon al een paar jaar oud is. De fabrieksgarantie is dan natuurlijk al lang voorbij. Geen zorgen, ook dan vervangen we de batterij van je iPhone gewoon voor je. Wanneer je jouw iPhone aanmeldt voor reparatie, sturen wij je eerst een prijsopgave. Zo weet jij precies waar je aan toe bent en kom je niet voor onaangename verrassingen te staan.

Wij houden niet van onzekerheid en dat geldt vast en zeker ook voor jou. Daarom geven we je na het vervangen van de batterij buiten de fabrieksgarantietermijn altijd 3 maanden garantie op onze werkzaamheden. Of je nu met een defecte accu bij ons komt of met een gebarsten scherm. Wel zo prettig en duidelijk.

Binnen de fabrieksgarantietermijn behoud je de garantie van Apple, omdat wij Apple erkend reparateur zijn en alleen met originele onderdelen van Apple werken.

Klaar terwijl je wacht of vanuit huis?

We kunnen ons voorstellen dat je niet langer dan strikt nodig zonder jouw iPhone wilt zitten. Daarom kun je bij ons gewoon langskomen op een van onze vestigingen voor de reparatie van je toestel. Past dit niet in jouw drukke schema? Dan bieden we je ook de mogelijkheid* om je toestel bij jou thuis op te halen voor reparatie. Zijn we klaar met het vervangen van de batterij, dan leveren we hem uiteraard ook zo snel mogelijk weer bij je af!

*Pick up & Return service voor jouw iPhone is tijdelijk gratis. Blijf vooral thuis en wij halen het toestel bij je op.

Onze tarieven

Voor veel reparaties hebben wij vaste tarieven. Voor de reparaties waarvoor we geen vast reparatietarief hebben doen wij vooraf eerst een prijsopgave. Indien u, na het ontvangen van de prijsopgave, besluit van de reparatie af te zien berekenen wij u naast de transport- of voorrijkosten ook onderzoekskosten. De hoogte van de onderzoekskosten verschillen per product.

 

Onderzoekskosten

Wanneer wij u, na grondige diagnose van uw defecte apparaat, een prijsopgave doen en u besluit niet tot reparatie over te gaan berekenen wij u onderstaande onderzoekskosten. De hoogte van de onderzoekskosten zijn product afhankelijk. Indien wij uw apparaat niet kunnen repareren berekenen wij u uiteraard ook geen onderzoekskosten. Wanneer wij na uitvoerig testen van uw apparaat géén klacht hebben kunnen constateren (no-fault-found) zullen wij ook de onderzoekskosten in rekening brengen.

Tarief 1

€ 35,09 (€ 29,00 excl.)
  • Computer
  • Notebook
  • Smartphone
  • Tablet
  • Apple iPod
  • Apple TV
  • Apple Airpods
  • Apple Accessoires

Basis Tarief

€ 47,19 (€ 39,00 excl.)
  • Apple iPad
  • Apple iPhone
  • Matrixprinter
  • Multifunctional/ MFP
  • Inktprinter
  • Laserprinter
  • Overige Apparatuur

Tarief 3

€ 59,29 (€ 49,00 excl.)
  • Apple iMac
  • Apple MacBook (Pro)
  • Apple MacBook Air
  • Apple Mac Pro
  • Apple Mac Mini
  • HP Designjet
  • Large Format PTR

VERTROUWEN IS BELANGRIJK

Wat zeggen
onze klanten?

"Ik heb mijn iPhone X laten voorzien van een nieuwe batterij bij Microfix. Het was zo gepiept, netjes gedaan en werkt weer als een zonnetje 🙂 "

Marc Sulsters

"Ik heb recent mijn Macbook Pro laten repareren door MicroFix in verband met het repair program voor het toetsenbord, afspraken zijn nagekomen ben erg tevreden! ”

Frans van den Broek

Veelgestelde vragen

Contactgegevens

Op welke manier kan ik MicroFix bereiken?

Je kunt Microfix op verschillende manieren bereiken:

Telefonisch op het nummer 071-5682555 van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur, per e-mail info@microfix.nl, via Facebook of Twitter.

Waar zijn jullie gevestigd?

Wij hebben verschillende vestigingen in Leiden, Amsterdam en Den-Haag. Klik hier om alle vestigingen te bekijken.

Leiden 01 02 Amsterdam West maandag t/m vrijdag: 9:00 – 18:00 uur
zaterdag : 9:00 – 17:00 uur
zondag: gesloten
Bekijk vestiging → 02 Amsterdam West 03 Amsterdam Zuid Oost 03 Amsterdam ZO maandag t/m vrijdag: 8:30 – 17:00 uur
zaterdag en zondag: gesloten
Bekijk vestiging → 01 Leiden maandag t/m vrijdag: 8:30 – 17:00 uur
zaterdag en zondag: gesloten
Bekijk vestiging → Onze vestigingen