Om samen verdere verspreiding van het corona virus te voorkomen, breidt Microfix maatregelen uit op het gebied van ontmoetingen tussen onze werknemers en klanten.

Geen klachten?
  • Vermijd grote groepen en niet noodzakelijke (sociale) contacten;
  • Houd voldoende afstand van elkaar, minimaal 1,5 meter (social distancing);
  • Werk thuis als het kan.

 

Milde verkoudheidsklachten?

Niezen, keelpijn, loopneus, licht hoesten, of een verhoging tot 38 graden?

  • Blijf thuis;
  • Beperk (sociale) contacten.

 

Vergeet niet:
  • Was je handen regelmatig
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Schud geen handen
  • Gebruik papieren zakdoekjes

 

Algemeen
  • We bespreken zo veel mogelijk zaken telefonisch in plaats van bij elkaar langs te gaan;
  • In de kantine zitten we met maximaal twee personen aan 1 tafel;
  • Plan zo min mogelijk afspraken buiten de deur en vervang deze door telefoon- of videogesprekken;
  • Mijd zoveel mogelijk de sociale contacten;
  • Neem je verantwoordelijkheid en houd afstand van elkaar. Dit geldt ook tijdens de pauzes, rookmomenten en bij de koffieautomaat.
Reparatie Balie
  • Alleen de baliemedewerkers en de vaste invalkrachten helpen de klanten aan de balie. Overige medewerkers mogen zich niet in deze ruimte begeven.
  • De baliemedewerkers dragen te allen tijde handschoenen. Voor de counter is een waarschuwingstape waar de klanten achter behoren te blijven. Dit om de afstand van 1,5 meter tussen klant en medewerker te waarborgen;
  • De klant krijgt de keuze of ze de NAW-gegevens verbaal willen delen of dat ze dit om privacy redenen liever op een reparatie registratie formulier willen zetten;
  • We laten de klanten niet meer wachten in onze entree ruimte. Vraag de klant of zij ergens anders willen wachten of wellicht een kleine wandeling willen maken;
  • Alle toestellen (reparaties) worden schoongemaakt met antibacteriële doekjes voordat ze naar de Technische Dienst gaan. Ook de pinapparaten worden na iedere transactie ontsmet.
Werkplaats
  • Om zowel de gezondheid van de medewerkers als de continuïteit van de organisatie te waarborgen, worden de technici over werkplaats verdeeld zodat de geadviseerde “veilige” afstand van 1,5 meter gewaarborgd is;
  • Er wordt tijdelijk (minimaal tot 15 december 2020) gewerkt in een 2 ploegen shift.
  • Na iedere reparatie wordt het apparaat antibacterieel gereinigd en verpakt in een ESD-veilige zak;
  • De bedrijfskantine is voor technici gesloten waardoor het aantal contactmomenten verder wordt geminimaliseerd.
Field Service
  • Onze buitendienst engineers zijn in het bezit van persoonlijke beschermingsmiddelen (antibacteriële doekjes, desinfecterende handgel en latex handschoenen)
  • We gebruiken bij iedere klant een nieuw setje handschoenen en gooien de gebruikte latex handschoenen weg;
  • We schudden geen handen met klanten en houden 1,5 tot 2 meter afstand;
  • We adviseren de engineers regelmatig, bij de klant, de handen te wassen met gewone handzeep.
Stagiaires en statushouders
  • Onze stagiaires en statushouders zijn per direct, tot nader bericht, naar huis gestuurd.
Continuïteit
  • Om de dienstverlening van Microfix op alle vlakken te kunnen continueren zullen bepaalde backofficefuncties, waar mogelijk, vanuit huis worden ingevuld;
  • De medewerkers zijn binnen de reguliere werktijd zowel via e-mail als via telefoon bereikbaar.

 

Verder blijven we de richtlijnen en adviezen van het RIVM volgen.