Apple klantenservice onderzoekskosten (diagnose kosten)

Uw apparaat is defect, maar wat mankeert er nu precies aan?  En is dit de enige klacht of zijn er gerelateerde problemen?
Enkele voorbeelden: Uw iPhone is gevallen en het scherm is beschadigd. Maar als ook de kast beschadigd is bestaat de kans dat er geen nieuw scherm geplaatst kan worden. Of u denkt dat een bepaald onderdeel defect is, maar het blijkt iets heel anders te zijn.

Foute diagnose voorkomen!

Als de diagnose niet goed is zou ten onrechte het verkeerde onderdeel vervangen en berekend kunnen worden. En dan is het probleem ook nog niet eens opgelost.  Hoe voorkomen wij dit?

Training en nog eens training en vele hulpmiddelen

Apple heeft een uitgebreid trainingsprogramma voor onze engineers. De kwalificatie van de engineer hiervoor begint als hij door MicroFix geselecteerd is en gaat intensief verder zodra de engineer bij MicroFix komt werken. De training gaat weer verder bij ieder nieuw product dat Apple aankondigt, ook bij wijziging van software, wijziging van testsoftware en wijziging van andere Apple voorzieningen zoals gereedschappen. Ook maken we gebruik van Apple diagnose software en de Apple database, waarin de reparatiehistorie van het apparaat op basis van serienummer is opgenomen.

Het onderzoek van uw Apple product

Na reiniging, registratie, visuele inspectie en verder testen, soms met speciale apparatuur, vaak ook met online Apple software, wordt de diagnose gesteld. Bij twijfel wordt contact opgenomen via de chat met Apple support.

Na deze grondige diagnose van uw defecte apparaat, doen wij u prijsopgave.  Besluit u dan niet tot reparatie over te gaan, dan  berekenen wij u onderstaande Apple onderzoekskosten (diagnose kosten). Wij vinden dat heel normaal, want het stellen van de juiste diagnose is soms wel de helft van het reparatie werk.

De hoogte van de Apple onderzoekskosten zijn product afhankelijk. Indien wij uw apparaat niet kunnen repareren berekenen wij u geen onderzoekskosten. Dan nemen wij die kosten dus voor eigen rekening.

Wanneer wij na uitvoerig testen van uw apparaat géén klacht hebben kunnen constateren (no-fault-found) zullen wij de onderzoekskosten wel in rekening brengen.

Onze tarieven

Voor veel reparaties hebben wij vaste tarieven. Bij het aanmelden van uw reparatie ziet u vooraf het tarief van uw reparatie. Voor de reparaties waarvoor we geen vast reparatietarief hebben doen wij vooraf eerst een prijsopgave. Indien u, na het ontvangen van de prijsopgave, besluit van de reparatie af te zien berekenen wij u naast de transport- of voorrijkosten ook onderzoekskosten. De hoogte van de onderzoekskosten verschillen per product.

Onderzoekskosten

Wanneer wij u, na grondige diagnose van uw defecte apparaat, een prijsopgave doen en u besluit niet tot reparatie over te gaan berekenen wij u onderzoekskosten. De hoogte van de onderzoekskosten zijn product afhankelijk. Indien wij uw apparaat niet kunnen repareren berekenen wij u uiteraard ook geen onderzoekskosten. Wanneer wij na uitvoerig testen van uw apparaat géén klacht hebben kunnen constateren (no-fault-found) zullen wij ook de onderzoekskosten in rekening brengen.

Onderzoeks

Kosten

€ 35,09 € 29,00 excl.
  • Computer
  • Notebook
  • Smartphone
  • Tablet
  • Apple iPod
  • Apple TV
  • Apple AirPods
  • Apple Accessoires
  • Apple Watch
Onderzoeks

Kosten

€ 59,29 € 49,00 excl.
  • Apple iMac
  • Apple MacBook (Pro)
  • Apple MacBook Air
  • Apple Mac Pro
  • Apple Mac Mini
  • HP Designjet
  • Large Format PTR

Kunnen we je ergens mee van dienst zijn?

Meld vandaag je reparatie en maak een afspraak.

Transportkosten

Transport doen we uiteraard niet zelf. Wij hebben goede afspraken gemaakt met betrouwbare partijen voor het transport van uw apparaat. Met werkplaatsen in Leiden en Amsterdam kunt u natuurlijk altijd besluiten om het apparaat zelf langs te brengen.

Voorrijkosten

Wij beschikken over een landelijk dekkend netwerk van buitendienst technici in de Benelux. Onze technici werken bij voorkeur in de regio waar ze woonachtig zijn. De benodigde onderdelen voor uw reparatie ‘s krijgen zij nachts in de service-auto geleverd.

Zelf brengen

€ 0,- GRATIS
  • Verpakken niet nodig
  • Zelf tijdstip bepalen

UPS Access Point

€ 10,50 € 12,70
  • Verpakken verplicht
  • 2 á 3 dagen verwerktijd
  • Zelf tijdstip bepalen
  • Prijs is inclusief retour sturen

UPS Koerier

€ 17,50 € 21,18
  • Verpakken verplicht
  • 1 dag verwerktijd
  • Zelf tijdstip bepalen
  • Prijs is inclusief retour sturen

On-Site

€ 59,50 € 71,99
  • Verpakken niet nodig
  • Op afspraak
  • Zelf tijdstip bepalen
Vertrouwen is belangrijk

Wat zeggen
onze klanten

“Ik heb mijn iPhone X laten voorzien van een nieuwe batterij bij Microfix. Het was zo gepiept, netjes gedaan en werkt weer als een zonnetje ? “

Marc Sulsters

“Ik heb recent mijn Macbook Pro laten repareren door MicroFix in verband met het repair program voor het toetsenbord, afspraken zijn nagekomen ben erg tevreden! ”

Frans van den Broek

Veelgestelde vragen

Contactgegevens

Op welke manier kan ik MicroFix bereiken?

Je kunt MicroFix op verschillende manieren bereiken:

Telefonisch op het nummer 071-5682555 van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur, per e-mail info@microfix.nl, via Facebook of Twitter.

Waar zijn jullie gevestigd?

Wij hebben verschillende vestigingen in Leiden, Amsterdam en Den-Haag. Klik hier om alle vestigingen te bekijken.