Contactgegevens

Heeft MicroFix apparte helpdesk nummers voor verschillende merken apparatuur?

MicroFix heeft een algemeen nummer voor storingen en informatie. We hebben geen aparte helpdesknummers voor verschillende merken.

Op welke manier kan ik MicroFix bereiken?

U kunt Microfix op verschillende manieren bereiken:
Telefonisch: algemene nummer 071-5682555 van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur
Fax:071-5682556
Mail: info@microfix.nl
Website: www.microfix.nl

Openingstijden

Wat zijn de openingstijden van MicroFix?

Microfix is geopend maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur.
Onze website is 24 uur per dag beschikbaar www.microfix.nl. Microfix verricht daarnaast 24/7 service indien u daarvoor een service-overeenkomst hebt afgesloten. De Microfix Service depots hebben ruimere openingstijden. Klik daarvoor op de “Depot in de buurt” link rechtsboven op bijna elke pagina.

MicroFix garantie

Kan ik bij MicroFixx mijn fabrieksgarantie verlengen of uitbreiden?

U kunt uw garantie op alle IT apparaten bij Microfix verlengen of uitbreiden. Opties tot uitbreiden zijn bijvoorbeeld: snellere gegarandeerde service. Aan huis service. Meer afgedekte problemen zoals bijvoorbeeld een breuk van het beeldscherm bij laptops.Microfix biedt hiervoor haar FixPacks, voordelige verbetering van de service voor uw nieuwe apparatuur.

Handelt MicroFix ook fabrieksgarantie af?

Ja, Microfix handelt ook fabrieksgarantie af voor onder andere Apple en de zakelijke productlijnen van merken als: HP en Lenovo. Ook zijn wij geautoriseerd om fabrieksgarantie af te handelen voor printermerken als: OKI, Lexmark en Printronix..

Wat is de garantie termijn van de reparaties?

De standaard garantie termijnen van reparaties bij Microfix zijn:
Notebooks en desktops (PC’s): 1 jaar
Printers: Servicebeurt: 3 maanden en maximaal 25.000 afdrukken
Revisiebeurt: Maximaal 6 maanden en maximaal 100.000 afdrukken
Voorbeelden:Indien u na een revsie beurt 100.000 pagina’s print in 4 maanden, eindigt, daarmee (door slijtage) de garantie.
Indien u na een

Heb ik garantie of defecten na onjuist gebruik van inktcartridges of toners?

Microfix is niet verantwoordelijk voor schade voortvloeiend uit het gebruik van defecte en/of lekkende inktcartridges of toners. Storingen die veroorzaakt worden door het gebruik van defecte en/of lekkende toners of inktcartridges vallen niet onder de garantie van Microfix. Bij aangemelde storingen waarbij blijkt dat de toner of inktcartridge de klacht veroorzaakt, worden (Minimaal) de onderzoekskosten en eventuele transport- en voorrijkosten in rekening gebracht.

Reparatie planning

Wat is de status van mijn reparatie en wanneer is deze klaar?

Respecteer de voortgang van het werk van onze technici door niet te bellen over de voortgang van uw reparatie. Via onze website kunt u de status van de reparatie volgen. Klik rechtboven op deze pagina op Reparatiestatus.U kunt inloggen met uw request id* en uw postcode. *Request id is uw ordernummer.

Kunnen we een tijd afspreken?

Wij verzorgen spoedreparaties, belt u voor de mogelijkheden. Algemeen: U krijgt bij ons een per email of sms een indicatietijd wanneer u ons kunt verwachten. Dit geeft geen 100% zekerheid. Omdat wij contractreparaties voorrang geven kan er elk moment een reparatie tussen komen. Tevens zijn wij afhankelijk van verkeersdrukte en kunnen er andere redenen zijn waardoor de tijd afwijkt.

Planning van reparaties

Wanneer de planning bekend is, wordt de datum door Microfix aan u doorgegeven via een mail en/of een sms. Tevens staat daar een tijdsindicatie bij.

Hoe werkt de FixPortal?

In deze, voor u speciaal gemaakte portal kunt u in 1 oogopslag alle reparaties die u heeft open staan bekijken, daarnaast kunt u ook de reparatiegeschiedenis van uw apparatuur bekijken (Aantal keren gerepareerd, kosten, etc.) zodat u grip houdt op de kosten.