Reparatie aanmelden of afspraak maken
Menu

Veelgestelde vragen

Contactgegevens

Op welke manier kan ik MicroFix bereiken?

Je kunt MicroFix op verschillende manieren bereiken:

Telefonisch op het nummer 071-5682555 van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur, per e-mail info@microfix.nl, via Facebook of Twitter.

Algemeen

Hoe waarborgt MicroFix de kwaliteit?

MicroFix heeft een kwaliteitsmanagementsysteem conform de ISO9001:2015 norm. Bureau Veritas toetst het systeem jaarlijks.

Kan ik ook een uittreksel van de Kamer van Koophandel inzien?

MicroFix B.V. staat bij de kamer van koophandel ingeschreven onder nummer: 68596456. Een uittreksel van de KvK kun je hier downloaden.

Openingstijden

Wat zijn de openingstijden van MicroFix?

MicroFix heeft twee reparatielocaties; MicroFix Leiden en MicroFix Amsterdam-Zuidoost.

De locaties zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur. Op zaterdag en zondag zijn we gesloten.

Onze website is uiteraard 24 uur per dag beschikbaar www.microfix.nl.

MicroFix verricht ook 24/7 service indien je daarvoor een service-overeenkomst hebt afgesloten. Informeer naar de mogelijkheden: +31 (0)71-5682555

MicroFix-garantie

Handelt MicroFix ook fabrieksgarantie af?

Ja, MicroFix handelt ook fabrieksgarantie af voor onder andere Apple en de zakelijke productlijnen van merken als: HP en Lenovo.

Ook zijn wij geautoriseerd om fabrieksgarantie af te handelen voor printermerken zoals: Lexmark en Printronix.

Informeer naar de mogelijkheden: +31 (0)71-568 25 55

Wat is de garantietermijn van de reparaties?

De standaard garantietermijnen van reparaties bij MicroFix zijn:

  • Notebooks en desktops (PC’s): drie maanden
  • Printers servicebeurt: drie maanden en maximaal 25.000 afdrukken
  • Printers revisie-beurt: maximaal zes maanden en maximaal 100.000 afdrukken

Voorbeeld: Indien je na een revisie-beurt 100.000 pagina’s print in vier maanden, eindigt daarmee (door slijtage) de garantie.

Heb ik garantie op defecten na onjuist gebruik van inktcartridges of toners?

MicroFix is niet verantwoordelijk voor schade door het gebruik van defecte en/of lekkende inktcartridges of toners.

Storingen door het gebruik van defecte en/of lekkende toners of inktcartridges vallen niet onder de garantie van MicroFix. Meld je een storing aan waarbij blijkt dat de toner of inktcartridge de klacht veroorzaakt. Dan brengen we (minimaal) de onderzoekskosten en eventuele transport- en voorrijkosten in rekening.

Reparatie-planning

Wat is de status van mijn reparatie en wanneer is deze klaar?

Via ons reparatieportaal kun je de status van de reparatie volgen. Door in te loggen op het portaal kun je alle details met betrekking tot je reparatie inzien maar ook akkoord geven op een prijsopgave.

Ben je je wachtwoord vergeten? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan via de link.

Kunnen we een tijd afspreken?

Voor reparaties aan Apple-producten kun je een tijdsafspraak maken. Eenvoudige reparaties zoals het vervangen van een batterij of een scherm van een iPhone kunnen we vaak gelijk uitvoeren.

Voor reparaties aan iMac of Macbook kun je ook een afspraak maken. Bij binnenkomst zullen we er direct naar kijken. Een eenvoudige reparatie voeren we gelijk uit. Als we onderdelen moeten vervangen, kunnen we dat helaas niet gelijk uitvoeren. Stem met onze medewerker af wat we in dat geval voor je kunnen betekenen.

Voor reparaties die we op locatie uitvoeren maken wij uiteraard altijd een tijdsafspraak. Na registratie van de reparatie plant onze planner de reparatie in. Jij ontvangt een e-mail met de geplande datum en tijd. Als dit tijdstip niet gelegen komt, kun je altijd een andere afspraak met ons maken.

Voor overige reparaties verzorgen wij ook spoedreparaties. Bel ons voor de mogelijkheden: +31 (0)71 568 25 55

Hoe werkt het reparatieportaal?

Op ons portaal kun je zelf snel en eenvoudig reparaties registreren.

Daarnaast kun je in één oogopslag alle openstaande reparaties bekijken. Of op basis van het serienummer de volledige reparatiegeschiedenis van je apparatuur bekijken (aantal keren gerepareerd, kosten, etc.). Zo houd je goed overzicht over de kosten.

Ben je je wachtwoord vergeten? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan via de link.

Service en support

Waarom moet ik Find My iPhone uitzetten voor de reparatie?

Als je een Apple apparaat bij ons voor reparatie aanbied, moet de functie ‘Find My iPhone’ (Find My Device) uit staan. Anders mogen wij het toestel niet repareren.

MicroFix is een Apple Authorised Service Partner en moet voldoen aan de door Apple voorgeschreven reparatieprocedures.

Een reparatie start altijd met een registratie van het toestel in het Service Systeem van Apple. Deze registratie kan alleen als Find My iPhone uit staat. Is dat niet het geval dan kunnen wij niet verder met het uitvoeren van de verplichte Apple Diagnose Test om het apparaat te testen op gebreken.

Het is dus belangrijk dat Find my iPhone uitstaat als je het apparaat bij ons brengt.

Hoe zet ik Find My iPhone (Find My Device) uit?

Op ons YouTube- kanaal hebben wij een instructiefilm voor je gemaakt waarin we uitleggen hoe je Find My iPhone kunt uitzetten met behulp van iCloud.com.

Reparatie Portaal

Aanmelden

Hoe kan ik mijn reparatie aanmelden in het portaal?