Veelgestelde vragen
Heb je vragen over Microfix of onze diensten? Kijk dan hier of jouw vraag al beantwoord is. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!
Waar gaat jouw vraag over?
Algemeen
Betalen
Offerte
Transport
Apple
Windows producten
Algemeen
Op welke manier kan ik MicroFix bereiken?
Je kunt MicroFix bereiken via:
• E-mail: info@microfix.nl
• WhatsApp: 06-29142312
• Telefoon: 071-5682555
Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur.
Hoe waarborgt MicroFix de kwaliteit?
MicroFix heeft een kwaliteitsmanagementsysteem conform de ISO9001:2015 norm. Bureau Veritas toetst het systeem jaarlijks.
Kan ik ook een uittreksel van de Kamer van Koophandel inzien?
MicroFix B.V. staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder nummer: 68596456. Een uittreksel van de KvK kun je hier downloaden.
Wat zijn de openingstijden van MicroFix?
De openingstijden kun je vinden op https://microfix.nl/contact/
De afdeling Customer Care is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur:
• E-mail: info@microfix.nl
• WhatsApp: 06-29142312
• Telefoon: 071-5682555
Is een afspraak noodzakelijk om lang te komen bij MicroFix?
Je bent van harte welkom om jouw defecte product zonder afspraak bij MicroFix aan te bieden.
Waar kan ik parkeren bij MicroFix Leiden?
Bij MicroFix in Leiden kun je prima voor de deur parkeren. Houd er echter rekening mee dat het van maandag tot en met vrijdag betaald parkeren is van 9.00 tot 19.30 uur. Het parkeertarief bedraagt € 0,20 per uur voor de eerste twee uur en vanaf het derde uur € 3.10 per uur.
Problemen met MicroFix portaal?
Wij willen je adviseren om een andere browser te proberen zoals Firefox of Safari. Tevens kun je een privépagina openen in jouw browser om te zien of het portaal dan wel werkt.
Ik krijg geen mail bij wachtwoord vergeten?
Als je geen e-mail ontvangt voor het resetten van je wachtwoord bij MicroFix, neem dan contact op met de klantenservice.
Je kunt hen bereiken via:
• E-mail: info@microfix.nl
• WhatsApp: 06-29 14 23 12
• Telefoon: 071-568 2555
Zij helpen je graag verder met je probleem.
Hoe kan ik een reparatie aanmelden?
Je kunt je aanmelden voor reparatie via de MicroFix-website: https://portal.microfix.nl/microfix/home.
Heb je van je dealer een andere aanmeldpagina van MicroFix ontvangen? Gebruik dan die specifieke pagina.
Ik wil een onderdeel bestellen?
Wil je een onderdeel bestellen bij MicroFix? Neem dan contact op met onze verkoopafdeling via e-mail: sales@microfix.nl. Vermeld hierbij duidelijk welk onderdeel je nodig hebt, bij voorkeur met het partnummer van het betreffende onderdeel.
Hoelang duurt het onderzoek aan mijn apparaat?
Zodra wij jouw product hebben ontvangen, streven wij ernaar om dit binnen 24 tot 48 uur te onderzoeken. Bij een statuswijziging van de reparatie ontvang je automatisch een e-mail op het door jou opgegeven e-mailadres. Daarnaast kun je de voortgang van de reparatie volgen via ons online portaal.
Kan ik ook een contract afsluiten?
Ja, je kunt bij MicroFix een serviceovereenkomst afsluiten. Wij bieden verschillende opties aan.
Voor meer informatie over de mogelijkheden van een servicecontract kun je contact opnemen met de verkoopafdeling van MicroFix via sales@microfix.nl
Ik kan geen aanmelding maken, hoe komt dat?
Als je problemen ondervindt bij het maken van een aanmelding op het MicroFix portaal, kan het helpen om een andere browser te proberen, zoals Firefox of Safari. Ook kan het openen van een privépagina in je browser ervoor zorgen dat het portaal wel werkt.
Of:
- Controleer je internetverbinding: Een trage of onderbroken verbinding kan ervoor zorgen dat je niet kunt aanmelden.
- Verkeerde inloggegevens: Zorg ervoor dat je het juiste e-mailadres en wachtwoord gebruikt. Als je jouw wachtwoord bent vergeten, probeer dan de optie om jouw wachtwoord opnieuw in te stellen.
- Technische storingen: Het kan zijn dat de website tijdelijk niet werkt. Probeer het later opnieuw of kijk op de website of er een melding is over onderhoud.
Indien bovenstaande je niet helpt om toch een aanmelding te kunnen doen dan kun je contact opnemen via:
• E-mail: info@microfix.nl
• WhatsApp: 06-29142312
• Telefoon: 071-5682555
Kan ik wachten op mijn reparatie?
Voor veel producten, zoals notebooks en iPhones, is het mogelijk om tijdens de reparatie te wachten.
Wil je zeker weten of dit ook voor jouw apparaat geldt? Neem dan gerust contact met ons op:
• E-mail: info@microfix.nl
• WhatsApp: 06-29142312
• Telefoon: 071-5682555
Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, verzoeken wij je om bij het contact de volgende gegevens door te geven:
• Voor notebooks: merk, model, serienummer en een omschrijving van het defect.
• Voor iPhones: model, serienummer en een omschrijving van het defect.
Wat is de status van mijn reparatie?
Je kunt de status van jouw reparatie bekijken via het MicroFix-portaal: https://portal.microfix.nl/microfix/home.
Na het inloggen kun je zoeken op jouw request ID, reparatieopdrachtnummer of een van de andere beschikbare zoekvelden. Klik vervolgens op "Zoek". Daarna kun je op "Show" klikken om gedetailleerde informatie over de status van jouw reparatie te bekijken.
Waar kan ik mijn wachtwoord resetten of activeren op het portaal?
Je kunt via het portaal een wachtwoord reset aanvragen of jouw account activeren.
Ga naar https://portal.microfix.nl/microfix/home en navigeer naar "Log in". Hier kun je ook de taal aanpassen. Klik vervolgens op "Log in" om verder te gaan.
Klik op "Wachtwoord vergeten/Account activeren". Vervolgens vult je jouw e-mailadres in en klik je op "Verzenden".
Het kan tot een half uur duren voordat je de e-mail ontvangt. Daarnaast is het mogelijk dat de e-mail in jouw spamfolder terechtkomt.
Betalen
Mijn reparatie is klaar, wanneer ontvang ik de factuur van MicroFix?
Facturatie & Betalingsvoorwaarden bij Reparatie
MicroFix hanteert verschillende betalingsprocedures, afhankelijk van de gemaakte afspraken en het type klant. Hieronder vind je een overzicht van de werkwijze bij betaling op factuurbasis (achteraf) en vooruitbetaling.
1. Betaling op factuurbasis (achteraf)
Alleen mogelijk als hierover vooraf een afspraak is gemaakt met MicroFix.
Je ontvangt de factuur binnen 2 tot 5 werkdagen na de onderstaande momenten:
• Balie (ingeleverd en opgehaald):
2–5 werkdagen na het ophalen van het product.
• Verzending (opgestuurd en retour ontvangen):
2–5 werkdagen na het retour sturen van het product.
• Reparatie op locatie (bij jou of de eindklant):
2–5 werkdagen na afronding van de reparatie.
2. Vooruitbetaling
Standaard van toepassing voor particuliere klanten en situaties zonder afspraak over betaling achteraf.
• Balie (ingeleverd en opgehaald):
Na onderzoek ontvang je via ons portaal een offerte met de herstelkosten. Je maakt jouw keuze bekend en betaalt vervolgens via het portaal.
• Verzending (opgestuurd en retour ontvangen):
Ook hier ontvang je na onderzoek een offerte via ons portaal. Na het kiezen van jouw gewenste optie voer je de betaling uit.
Let op:
Bij reparaties onder fabrieksgarantie worden de herstelkosten mogelijk gedekt, maar transportkosten zijn niet inbegrepen in de garantie. Na de reparatie ontvang je een factuur voor de transportkosten. Het product wordt pas geretourneerd nadat deze betaling is voldaan.
Reparatie op locatie (bij jou of bij de eindklant):
Je ontvangt een offerte via het portaal. Na akkoord en betaling wordt de reparatie ingepland en uitgevoerd.
Is het mogelijk om in termijnen te betalen bij MicroFix?
Het is niet mogelijk om in termijnen te betalen.
Ik heb een vraag over mijn factuur?
Heb je een vraag over je factuur? Stuur dan een e-mail naar: finance@microfix.nl
Waar kan ik jullie tarieven vinden?
Helaas is het niet mogelijk om de reparatietarieven op ons portaal weer te geven, vanwege de grote diversiteit aan merken en modellen die wij repareren.
Wel kun je via de volgende link de onderzoekskosten, transportkosten en andere tarieven vinden: https://microfix.nl/tarieven/.
Kunnen jullie het referentienummer veranderen op mijn factuur?
Je kunt deze vraag het beste sturen naar finance@microfix.nl
Offerte
Bij akkoord/niet akkoord offerte wordt er een referentienummer gevraagd?
Bedrijven werken vaak met een referentie of ordernummer. Ben jij een particuliere klant dan mag u dit veld leeg laten.
Wat zijn jullie onderzoekskosten?
De onderzoekskosten kun je terugvinden op https://microfix.nl/tarieven/
Ik ben ingelogd op jullie portaal, waar kan ik de offerte vinden?
Indien wij een offerte voor je hebben opgesteld, ontvang je hierover een e-mail op het e-mailadres dat je bij de aanmelding heeft opgegeven. In deze e-mail vind je een link waarmee je de offerte kunt bekijken.
Klik op de link in de e-mail en log rechtsboven in op ons portaal. Na het inloggen zie je rechtsboven een vierkant icoon met streepjes naast jouw naam. Klik hierop en kies voor "Huidige reparaties".
U ziet nu een overzicht met het reparatieopdrachtnummer (Request ID). Klik op "Show" om meer informatie te bekijken en toegang te krijgen tot de offerte.
Als er een offerte is opgesteld, zie je bij "Status" de melding "Wachten op akkoord prijsopgave".
Onderaan de pagina zie je het totaalbedrag van de offerte en kun je kiezen voor "Akkoord" of "Niet akkoord". De offerte is daarnaast beschikbaar als PDF-bestand bij bestandnaam.
Let op: Als een andere partij verantwoordelijk is voor de betaling, kan het zijn dat je de bedragen niet ziet. In dat geval zijn de offertebedragen alleen zichtbaar voor de betalende partij.
Heb je verdere hulp nodig? Neem dan contact op met MicroFix via:
• E-mail: info@microfix.nl
• WhatsApp: 06-29142312
• Telefoon: 071-568255
Transport
Hoe laat wordt mijn pakket opgehaald door UPS?
MicroFix heeft geen inzage in de route van de chauffeur, de vervoerder geeft geen afhaaltijden af. Wij kunnen dit niet voor jou nakijken, de vervoerder kan tot 18.00 uur het pakket ophalen.
Hoe maak ik een afspraak met UPS?
Als je tijdens de aanmelding voor de Pick-up & Return-service geen afhaaldatum hebt gekozen, kun je zelf een afspraak maken met UPS via hun website: www.ups.com.
Volg de instructies op de website van MicroFix bij veel gestelde vragen om eenvoudig je afhaalafspraak te boeken.
Indien je bij de aanmelding hebt gekozen voor de Pick-up & Return-service, maar geen afhaaldatum hebt geselecteerd, kun je zelf een afspraak maken via www.ups.com.
1. Gebruik het voorgedrukte etiket dat je van MicroFix hebt ontvangen.
2. Vul in het grote witte vlak het 1Z-nummer in (zoals vermeld op het label, zonder spaties).
3. Kies bij type service de optie Standaard. Als gewicht vult je in 5 kilo.
4. Daarna kun je een afhaaldatum kiezen en indien gewenst, een tijdsblok selecteren waarin het pakket opgehaald mag worden.
5. Je hebt nog een mogelijkheid om aan te geven waar de chauffeur zich mag melden B.V. bij de voordeur of een andere ingang en er is een mogelijkheid om een afhalingsreferentie door te geven (dit is geen verplicht veld). Volg de verdere stappen totdat je op "Volgende" kunt klikken en de afspraak kunt afronden.
6. U ontvangt een boekingsnummer—noteer dit voor jouw administratie.
Je hebt geen accountnummer nodig om de afspraak te maken.
UPS is niet geweest op de afgesproken datum?
Als UPS niet op de afgesproken datum is langsgekomen, kun je zelf een nieuwe afhaalafspraak maken via de UPS-website: www.ups.com.
Volg hiervoor de onderstaande instructies:
1. Ga naar www.ups.com.
2. Klik op "Verzenden" en vervolgens op "Afhaling plannen".
3. Je hebt van MicroFix al een voorgedrukt verzendetiket ontvangen.
4. In het grote witte invoerveld voer je het 1Z-nummer in dat op het label staat vermeld (zonder spaties).
5. Volg daarna de stappen op het scherm. Zodra je verder kunt naar de volgende pagina, rond je de aanvraag af.
6. Je ontvangt een boekingsnummer — noteer dit alsjeblieft.
Let op: Je hebt geen accountnummer nodig om de afhaling te plannen.
Hoe kan ik mijn retourzending traceren indien je hebt gekozen voor retour sturen?
Als uw pakket gereed is om te versturen dan ziet u op het portaal bij uw request id./reparatie opdrachtnummer, daar klikken op show in de rij inzien, daar is een mogelijkheid om uw pakket te volgen bij UPS. Dit is de laatste optie in de reparatie status balk "Unit shipped,track at UPS".
Wanneer wordt mijn pakket retour gestuurd indien je hebt gekozen voor retour sturen?
Je kunt de status van jouw pakket controleren via het MicroFix-portaal. Na het inloggen kun je zoeken op jouw request ID, reparatieopdrachtnummer of een van de andere beschikbare zoekvelden. Klik vervolgens op "Zoek". Daarna kun je op "Show" klikken om gedetailleerde informatie over de status van jouw reparatie te bekijken.
Na het klikken op "show" verschijnt een stappenplan in beeld. Zodra jouw product gereed is voor verzending, zie je bij de laatste stap "Unit Shipped" een link naar de UPS-pagina.
Als je op de link "Track at UPS" klikt, word je doorgestuurd naar de UPS-pagina, waar je jouw pakket kunt volgen. Vanaf het moment dat UPS het pakket bij MicroFix ophaalt, kun je de voortgang volgen via de scans die UPS uitvoert.
Heb je verdere hulp nodig? Neem dan contact op met MicroFix via:
• E-mail: info@microfix.nl
• WhatsApp: 06-29142312
• Telefoon: 071-5682555
Betaal ik transportkosten rechtstreeks aan UPS?
Indien je tijdens de aanmelding bij MicroFix hebt gekozen voor de pick up and return service dan betaal je uiteindelijk de transportkosten aan MicroFix. Je betaalt niets aan UPS rechtstreeks.
Hoe verpak ik mijn product?
Gebruik een stevige, onbeschadigde, kartonnen doos die past bij de grootte van de inhoud (een te kleine doos kan scheuren).
Let op: Zorg dat het pakket geen informatie vermeldt over de inhoud, verwijder eventuele stickers. Dit ter voorkoming van diefstal tijdens het transport. Wikkel het apparaat in meerdere lagen zacht materiaal (zoals bubbeltjesplastic). Vul de bodem en open ruimtes van de doos met proppen papier of een ander vulmateriaal zodat het apparaat niet kan schuiven. Plak de doos goed dicht.
Het pakket mag niet meer dan 20kg wegen. Het mag ook niet groter zijn dan 100 (l) x 50 (b) x 50 (h) in cm.
Indien je een iMac naar ons verstuurt deze altijd graag verpakken in de originele doos inclusief de piepschuimblokken.
Wat zijn jullie voorrijkosten?
De voorrijkosten kun je vinden op https://microfix.nl/tarieven/. Een monteur komt dan bij je op locatie. Dit bedrag is exclusief kosten voor onderdelen, arbeid en onderzoek.
Voor Apple-producten gelden afwijkende tarieven en voorwaarden.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met MicroFix via:
• E-mail: info@microfix.nl
• WhatsApp: 06-29 14 23 12
• Telefoon: 071-568 2555
Kan ik mijn pakket ook afgeven bij een UPS punt?
Dat kan zeker, het voordeel hiervan is dat je niet de hele dag hoeft te wachten tot het pakket wordt opgehaald, raadpleeg de volgende link om een UPS punt bij je in de buurt te vinden: https://www.ups.com/dropoff?loc=nl_NL
Kan ik mijn apparaat ook zelf naar jullie versturen, zonder gebruik te maken van UPS?
Het is mogelijk om jouw apparaat op eigen gelegenheid naar MicroFix te versturen, zonder gebruik te maken van UPS. Zorg er hierbij voor dat het apparaat stevig en veilig is verpakt in een onbeschadigde kartonnen doos die passend is voor de inhoud.
Verwijder eventuele oude verzendlabels of stickers en vermeld geen informatie over de inhoud op de buitenzijde van het pakket.
Je kunt het pakket versturen naar het adres van MicroFix in Leiden. Vermeld daarbij duidelijk het referentienummer dat je bij de aanmelding heeft ontvangen op het pakket.
Kan ik het retour adres van mijn pakket aanpassen?
Wil je het retouradres van jouw pakket wijzigen? Dat is mogelijk zolang het pakket nog niet is verzonden via de vervoerder.
Let op:
Het aanpassen van het retouradres is alleen mogelijk tot het moment van verzending. Zodra het pakket is overgedragen aan de vervoerder, kunnen wij het adres helaas niet meer wijzigen.
Hoe kun je het retouradres wijzigen?
Neem contact met ons op via een van de onderstaande kanalen om jouw wijziging door te geven:
• Telefoon: 071-5682555
• WhatsApp: 06-29142312
• E-mail: info@microfix.nl
Wanneer wordt het onderdeel geleverd welke nodig is voor de reparatie?
Log in via https://portal.microfix.nl/microfix/home.
Na het inloggen kun je zoeken op jouw request ID, reparatieopdrachtnummer of een van de andere beschikbare zoekvelden.
Klik vervolgens op "Zoek". Zodra jouw aanvraag is gevonden, klik je op "Show" om meer details over de status van jouw reparatie te bekijken.
Bij de middelste stap zie je dat wij wachten op onderdelen met een verwachte leverdatum. Als er geen datum wordt vermeld, is de leverdatum nog onbekend. Uiteraard volgen wij dit nauwgezet bij onze leveranciers. Zodra een leverdatum bekend is, maken wij deze alsnog zichtbaar op het portaal.
Hoe laat komt de monteur van MicroFix?
Een dag voor het bezoek van de technicus ontvang je een e-mail op het in de aanmelding opgegeven e-mailadres met de aankondiging van het bezoek. Na 17:00 uur kun je in het portaal zien in welk tijdsblok de monteur bij je zal arriveren.
Log in via https://portal.microfix.nl/microfix/home.
Na het inloggen kun je zoeken op jouw request ID, reparatieopdrachtnummer of een van de andere beschikbare zoekvelden.
Klik vervolgens op "Zoek". Zodra jouw aanvraag is gevonden, klik je op "Show" om meer details over de status van jouw reparatie te bekijken.
Bij de reparatiestatus vind je een overzicht met stappen.
Apple
Wat is het telefoonnummer van Apple Support?
Apple Support kun je bereiken via 0800-0800 0201581 in Nederland. Woon je in het buitenland dan kun je het telefoonnummer opzoeken via www.apple.com.
Waarom moet ik Find My uitzetten voor de reparatie?
MicroFix is een Apple Authorized Service Partner en moet voldoen aan de door Apple voorgeschreven reparatieprocedures.
Elke reparatie begint met de registratie van het toestel in het Apple Service Systeem. Deze registratie is alleen mogelijk als Find My is uitgeschakeld. Als deze functie nog aanstaat, kunnen wij jouw product niet in behandeling nemen.
Zorg er daarom voor dat Find My is uitgeschakeld voordat je het apparaat bij ons brengt of opstuurt.
Hoe krijg ik de zoekfunctie van mijn iPhone uit?
Op www.apple.com kun je een uitleg vinden over het uitschakelen van de zoekfunctie (Find My) voor jouw defecte apparaat. Je kunt de instructies bekijken op https://support.apple.com/nl-nl/guide/icloud/mmfc0eeddd/icloud onder de gids iCloud – Zoek mijn apparaat uitschakelen.
Is er een afspraak nodig voor het vervangen van het display of batterij van mijn iPhone?
Voor het vervangen van het display of de batterij van jouw iPhone is geen afspraak nodig bij MicroFix.
Wel vragen we je om vooraf de volgende stappen te ondernemen:
• Schakel 'Zoek mijn iPhone' uit
• Maak een back-up van jouw gegevens
Voorraadcontrole:
Het is mogelijk dat het benodigde display of de batterij niet direct op voorraad is. Neem daarom vooraf contact met ons op om dit te controleren.
Je kunt ons bereiken via:
• E-mail: info@microfix.nl
• WhatsApp: 06-29142312
• Telefoon: 071-5682555
Vermeld bij jouw aanvraag altijd het serienummer van jouw iPhone, zodat wij je snel en correct kunnen helpen.
Op werkdagen ben je welkom tot 15.30 uur, mits het onderdeel op voorraad is. In dat geval kun je jouw iPhone meestal na ongeveer een uur weer ophalen.
Ik heb problemen met mijn Apple ID?
Voor problemen met je Apple ID raadt MicroFix aan om direct contact op te nemen met de klantenservice van Apple. Zij kunnen je gedetailleerd helpen met account-gerelateerde issues. Je kunt Apple Support bereiken via 0800 0201 58.
Waar kan ik het serienummer vinden van mijn Apple product?
Je kunt het serienummer van jouw Apple-product vinden met behulp van de instructies op de Apple Support-website. Ga naar support.apple.com voor een uitgebreide uitleg.
Waar kan ik mijn garantie status van mijn Apple product inzien?
Wil je weten of jouw Apple-product nog binnen de garantie valt?
Bezoek dan de website checkcoverage.apple.com/nl/nl.
Daar kun je eenvoudig het serienummer van jouw apparaat invoeren om direct inzicht te krijgen in de garantie- en servicegegevens.
Mijn apparaat staat in Apple DEP/MDM kan ik deze aanbieden bij Microfix ter reparatie?
Ja, MicroFix kan de reparatie uitvoeren van een Apple-apparaat dat is geregistreerd in het Device Enrollment Program (DEP), via Apple School Manager of Apple Business Manager.
Let op: vóórdat het apparaat wordt aangeboden ter reparatie, dient de beheerder het apparaat op de status ‘inactief’ te zetten.
Meer informatie over het uitschakelen van de activeringsslot vind je hier:
Activeringsslot uitschakelen in Apple School Manager - Apple Support (NL)
https://support.apple.com/guide/apple-school-manager/turn-off-activation-lock-axm812df1dd8/web
Als Apple of een erkende Apple-serviceprovider een iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV, Apple Watch of Apple Vision Pro vervangt die is aangemeld bij Apple School Manager of Apple Business Manager, verschijnt het vervangende apparaat doorgaans binnen 2 uur in het desbetreffende portaal. Je kunt het vervangende apparaat daarna opnieuw toewijzen aan jouw MDM-server.
Ik wil een back-up maken van mijn data op een iPhone, hoe doe ik dit?
Om een back-up te maken van jouw gegevens op een iPhone kun je iCloud of een computer gebruiken. Hier zijn de stappen voor beide methoden:
Back-up maken met iCloud:
1. Zorg ervoor dat jouw iPhone is verbonden met een Wi-Fi netwerk.
2. Open de 'Instellingen' app.
3. Tik op jouw naam bovenaan het scherm om naar jouw Apple ID instellingen te gaan.
4. Selecteer 'iCloud'.
5. Tik op 'iCloud Backup'.
6. Tik op 'Nu back-uppen'. Zorg ervoor dat je verbonden blijft met Wi-Fi totdat het back-upproces is voltooid.
Back-up maken met een computer:
1. Verbind jouw iPhone met jouw computer via een USB-kabel.
2. Open iTunes op een pc of Finder op een Mac met macOS Catalina of later.
3. Selecteer jouw iPhone wanneer deze verschijnt.
4. Klik op 'Maak nu een reservekopie'. Je kunt ervoor kiezen om jouw back-up te versleutelen voor extra veiligheid.
Zorg ervoor dat je regelmatig back-ups maakt om jouw gegevens veilig te houden. Afhankelijk van de hoeveelheid gegevens kan het even duren om de back-up te voltooien.
Je kunt op de volgende pagina kijken voor informatie over het veiligstellen van data op een Apple iPhone https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph3ecf67d29/ios
Repareren jullie iPads?
Je kunt het product bij MicroFix aanbieden. Indien het product defect is, wordt het omgeruild en gaat het defecte product retour naar Apple.
Wij verzoeken je vriendelijk om de Zoek mijn functie uit te schakelen (de uitleg hierover vind je onder 'Waarom moet ik Find My uitzetten voor de reparatie") en een back-up van jouw gegevens te maken.
Wat kost het vervangen van een beeldscherm van mijn Macbook?
De specifieke kosten voor het vervangen van het beeldscherm van een MacBook kunnen wij via de chat niet aangeven. Het is het beste om direct contact op te nemen met MicroFix voor een prijsindicatie.
Je kunt MicroFix bereiken via:
• E-mail: info@microfix.nl
• WhatsApp: 06-29 14 23 12
• Telefoon: 071-568 2555
Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur.
Voor het opzoeken van de tarieven hebben wij het serienummer nodig, dus zorg ervoor dat je dit aan ons doorgeeft.
Wat kost de reparatie van mijn iPhone?
De specifieke kosten voor de reparatie van een iPhone kunnen wij helaas niet via de chat verstrekken. Voor een nauwkeurige prijsindicatie kun je het beste direct contact opnemen met MicroFix.
Je kunt ons bereiken via:
• E-mail: info@microfix.nl
• WhatsApp: 06-29142312
• Telefoon: 071-5682555
Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur.
Voor het opzoeken van de tarieven hebben wij het serienummer nodig, dus zorg ervoor dat je dit aan ons doorgeeft.
Hoe kan ik mijn Apple Airpods resetten?
Je kunt via de onderstaande link een uitleg vinden over het opnieuw koppelen of resetten van jouw AirPods:
• https://support.apple.com/nl-nl/118531
• https://support.apple.com/en-us/118531
Ik wil een back up maken van mijn data op een iPad, hoe doe ik dit?
Om een back-up te maken van jouw gegevens op een iPad, kun je de volgende stappen volgen door gebruik te maken van iCloud of een computer:
Gebruik van iCloud:
1. Verbind jouw iPad met een Wi-Fi netwerk.
2. Ga naar de 'Instellingen' app.
3. Tik op jouw naam bovenin om naar jouw Apple ID instellingen te gaan.
4. Selecteer 'iCloud'.
5. Tik op 'iCloud Backup'.
6. Tik op 'Nu back-uppen'. Zorg ervoor dat jouw apparaat verbonden blijft met Wi-Fi totdat het back-upproces voltooid is.
Gebruik van een computer:
1. Verbind jouw iPad met jouw computer via een USB-kabel.
2. Open iTunes op een pc of Finder op een Mac met macOS Catalina of later.
3. Selecteer jouw iPad wanneer deze verschijnt.
4. Klik op 'Maak nu een reservekopie'. Voor extra beveiliging kun je kiezen om jouw back-up te versleutelen.
Het is belangrijk om regelmatig back-ups te maken van jouw iPad, zodat jouw gegevens veilig blijven, vooral in het geval van verlies of schade van het apparaat. De tijd die het kost om de back-up te voltooien, kan variëren afhankelijk van de hoeveelheid data en de snelheid van jouw internetverbinding wanneer je iCloud gebruikt.
Je kunt op de volgende pagina kijken voor informatie over het veiligstellen van data op een Apple iPad https://support.apple.com/nlnl/guide/ipad/ipad9a74df05xx/ipados
Ik wil een back up maken van mijn data op een Mac, hoe doe ik dit?
Om een back-up van jouw gegevens op een Mac te maken, kun je gebruikmaken van Time Machine. Hier zijn de stappen om een back-up te maken met Time Machine:
1. Externe Schijf Verbinden: Sluit een externe harde schijf aan op jouw Mac.
2. Time Machine Openen: Ga naar 'Systeemvoorkeuren' en selecteer 'Time Machine'.
3. Schijf Selecteren: Klik op 'Selecteer schijf…' en kies de externe schijf die je wilt gebruiken voor de back-up.
4. Back-up Inschakelen: Schakel Time Machine in. Het maakt vervolgens automatisch elk uur een back-up van jouw Mac, dagelijks een back-up voor de afgelopen maand, en wekelijks een back-up voor alle vorige maanden.
Zorg ervoor dat de externe schijf voldoende ruimte heeft om de back-upgegevens op te slaan. Onthoud dat regelmatige back-ups helpen om jouw gegevens veilig te houden en verlies te voorkomen in geval van hardware storingen of andere problemen.
Je kunt op de volgende pagina kijken voor informatie over het veiligstellen van data op een Apple Mac https://support.apple.com/nl-nl/102307
Windows product
Hoe maak ik een back up van mijn Windows product?
Een uitleg hierover vind je op https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/back-up-maken-en-terugzetten-in-windows-352091d2-bb9d-3ea3-ed18-52ef2b88cbef.
Ik krijg een BitLocker melding?
Ga naar https://account.microsoft.com/devices/ en log hier in met het Microsoft account dat oorspronkelijk op het apparaat gebruikt is.
1. Zoek het apparaat waar het in dit geval om gaat en klik op 'show details'.
2. Scrol naar beneden tot de regel waar staat 'BitLocker data protection'. Klik hier op 'Manage recovery key'.
3. Verifieer jouw identiteit. (In mijn geval moet ik de laatste 4 cijfers van mijn telefoonnummer invoeren, waarna er een bevestigings-sms met code naar mij toe gezonden wordt.)
4. In het volgende venster wordt jouw BitLocker recovery key weergegeven. Dit zijn 8 blokken van 6 cijfers die ingevoerd moeten worden in het venster dat je krijgt wanneer je het versleutelde apparaat aanzet.
5. Na het correct invoeren van de sleutel zal het apparaat weer worden vrijgegeven en kan deze gebruikt worden zoals je gewend bent.
Is het probleem hiermee niet verholpen en heb je het apparaat via een school ontvangen? Neem dan contact op met de betreffende school.
De BitLocker-beveiliging is geïnstalleerd door de school of leverancier, niet door MicroFix.
Waar kan ik serienummer vinden van mijn HP-product?
Je kunt het serienummer van jouw HP-product als volgt vinden:
1. Bij Laptops: Het serienummer bevindt zich meestal op een sticker aan de onderkant van de laptop. Als er een verwijderbare batterij is, kan het serienummer zich onder de batterij bevinden.
2. Bij Desktops: Het serienummer staat vaak op een sticker aan de zijkant van de desktopbehuizing.
3. Met HP Support Assistant: Op veel HP-producten kun je het serienummer vinden door HP Support Assistant te openen (indien geïnstalleerd) en onder "Mijn apparaten" te kijken.
4. BIOS/UEFI: Het serienummer kan worden geraadpleegd door tijdens het opstarten op de BIOS/UEFI-instellingen te controleren.
Voor meer informatie verwijzen wij je naar de volgende pagina Product- en serienummers voor HP pc's, printers en accessoires zoeken | HP® ondersteuning
Waar kan ik serienummer vinden van mijn Lenovo-product?
Je kunt het serienummer van jouw Lenovo-product als volgt vinden:
1. Bij Laptops: Het serienummer is vaak te vinden op een sticker aan de onderkant van de laptop. Sommige modellen hebben een verwijderbaar paneel waar het serienummer onder te vinden is.
2. Bij Desktops en Towers: Hier vind je het serienummer op een sticker aan de achterkant of zijkant van de kast.
3. Via Lenovo Vantage: Veel Lenovo apparaten worden geleverd met Lenovo Vantage software, waarin je informatie over je apparaat, zoals het serienummer, kunt opzoeken.
4. BIOS/UEFI Scherm: Je kunt het serienummer mogelijk ook vinden door in te loggen op het BIOS/UEFI-scherm van je apparaat tijdens het opstarten.
Voor meer informatie verwijzen wij je naar de volgende pagina: https://support.lenovo.com/nl/nl/solutions/ht510152-how-to-find-serial-numbers-pc
Waar kan ik serienummer vinden van mijn Asus product?
Op de volgende pagina kun je een uitleg vinden over waar je het serienummer van jouw ASUS-product kunt terugvinden:
Waar vind ik het serienummer en check-nummer van het product? | Officiële Support | ASUS Nederland
Waar kan ik serienummer vinden van mijn Acer product?
Op de volgende pagina kun je een uitleg vinden over waar je het serienummer van jouw Acer-product kunt terugvinden:
Jojouw Acer SNID of serienummer opzoeken - Acer Community