Algemene Voorwaarden MicroFix B.V

Per september 2025

Algemene voorwaarden Microfix
september 2025

Definities

1.    MicroFix: de gebruiker van de Voorwaarden, namelijk de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid MicroFix B.V. (KvK 68596456).

  • Naam onderneming: MicroFix B.V.
  • Handelend onder de naam: MicroFix
  • Vestigingsadres: Willem Barentszstraat 23, 2315TZ Leiden
  • E-mailadres: info@MicroFix.nl
  • Telefoonnummer: 071 568 2555
  • Kamer van Koophandel nummer: 68596456
  • Btw-nummer: 857512626B01

Bereikbaarheid: maandag tot en met vrijdag, van 09.00 tot 17.00, per telefoon. Tevens bereikbaar via WhatsApp.

2.    Klant: de (beoogde) contractspartij van MicroFix.

3.    Consument: een natuurlijk persoon, niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf

4.    Overeenkomst: de tussen MicroFix en Klant gesloten overeenkomst.

5.    Voorwaarden: de onderhavige voorwaarden.

Totstandkoming Overeenkomst

1.    Als Klant een voorstel (zoals offerte) van MicroFix stilzwijgend of uitdrukkelijk aanvaardt komt de Overeenkomst tot stand conform de inhoud van dat voorstel. Dat is ook zo als het voorstel een reactie is op een aanvraag tot het sluiten van een Overeenkomst van Klant.

2.    Als MicroFix een bevestiging van de Overeenkomst (zoals een opdrachtbevestiging of orderbevestiging) aan Klant stuurt komt de Overeenkomst tot stand conform de inhoud van die bevestiging.

3.    Als partijen een Overeenkomst sluiten door ondertekening van een akte komt de Overeenkomst tot stand conform de inhoud van die akte.

4.    Voor zover de inhoud van de in voorgaande leden genoemde documenten van elkaar afwijken heeft de inhoud van een bevestiging voorrang ten opzichte van een voorstel. Voor zover de inhoud van een Overeenkomst afwijkt van de inhoud van de Voorwaarden heeft de inhoud van de Overeenkomst voorrang ten opzichte van de Voorwaarden.

5.    Tot 48 uur na verzending van de bevestiging zoals bedoeld in lid 2 is MicroFix nog bevoegd om die bevestiging (geheel of gedeeltelijk) te herroepen. Voorstellen zoals bedoeld in lid 0 zijn altijd vrijblijvend en kunnen door MicroFix te allen tijde worden herroepen.

6.    Artikel 6:227b lid 1 BW en artikel 6:227c BW zijn niet van toepassing.

7.    Tenzij anders is overeengekomen dienen de Overeenkomsten als separate Overeenkomsten te worden beschouwd en komt geen duurovereenkomst tot stand die dient te worden opgezegd.

8.    Indien en voor zover Klant schriftelijk kan bewijzen dat er sprake is van een duurovereenkomst, dan kan deze steeds worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand (te rekenen vanaf de laatste werkdag van de maand) zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding ontstaat.

9.    Wijzigingen van/aanvullingen op de Overeenkomst kunnen uitsluitend schriftelijk worden overeengekomen. MicroFix behoudt zich het recht voor om deze Voorwaarden eenzijdig te wijzigen.

10.In geval van verschil in tekst en/of uitleg tussen de verschillende taalversies van de voorwaarden, geldt dat de Nederlandse tekst en uitleg naar Nederlands recht steeds leidend is en prevaleert.

Duur van de Overeenkomst

11.Als in de Overeenkomst geen termijn is overeengekomen wordt een overeenkomst van opdracht aangegaan voor onbepaalde tijd en kan die alleen door MicroFix schriftelijk worden opgezegd, en dan met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand.

12.Als in de Overeenkomst een termijn is overeengekomen wordt een overeenkomst van Opdracht aangegaan voor die bepaalde tijd en is tussentijdse opzegging niet mogelijk.

Verplichtingen van MicroFix

1.    MicroFix levert drie (3) maanden garantie op het vervangen onderdeel overeenkomstig met het garantietermijn zoals wordt gehanteerd door de fabrikant.

2.    MicroFix levert overeenkomstig zij redelijkerwijs mocht veronderstellen en biedt Klant geen garanties inzake de kwaliteit of (bijzondere) eigenschappen van (het resultaat van) de verrichte prestaties tenzij garanties uitdrukkelijk schriftelijk wordt overeengekomen.

3.    De door MicroFix verrichte prestatie kan afwijken van eventuele monsters, modellen, afbeeldingen of andere (technische) informatie of specificaties die door MicroFix aan Klant ter beschikking zijn gesteld of verstrekt. Deze afwijkingen kunnen niet als tekortkoming van MicroFix worden gezien en op dit soort informatie kan Klant geen beroep doen in het kader van non-conformiteit.

4.    Op garanties kan Klant geen beroep doen in één of meer van de volgende gevallen (niet cumulatief en niet uitputtend):

a.     Als Klant niet volledig aan diens (betalings)verplichtingen jegens MicroFix heeft voldaan;

b.    Als de garantie wordt afgewezen door een derde wiens toestemming benodigd is tot het verlenen van de garantie;

c.     Als een defect of gebrek veroorzaakt wordt door normaal slijtage of door onjuist gebruik, nalatigheid, gebruik buiten de goedgekeurde specificatiegrenzen door Klant of diens hulppersonen;

d.    Als een defect of gebrek veroorzaakt wordt door externe invloeden waarop MicroFix geen invloed heeft.

5.    Als er een garantieverplichting bestaat moet Klant MicroFix schriftelijk een redelijke termijn geven om die na te komen, en staat het MicroFix vrij om te bepalen hoe zij dat doet. MicroFix kan er bijvoorbeeld voor kiezen om:

a.     Een defect/gebrek te herstellen;

b.    Een defect onderdeel te vervangen / een vervangingsonderdeel toe te sturen aan Klant;

c.     Klant een bedrag te crediteren dat in verhouding staat tot het defect/gebrek.

6.    MicroFix verricht de opdracht voor Klant naar beste inzicht en vermogen. Tenzij in de Overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, rust op MicroFix een inspanningsverbintenis en geen resultaatsverbintenis.

7.    Tenzij in de Overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk anders (zoals middels een vaste prijs) is overeengekomen verricht MicroFix haar werkzaamheden tegen uurtarief en worden onkosten rechtstreeks doorbelast aan Klant. Eventuele voorschotten worden pas verrekend bij (en gelden dus als verschuldigd betaald tot in ieder geval) de laatste declaratie aan Klant.

8.    MicroFix heeft het recht om de opdracht (deels) door derden te laten uitvoeren. Hiervoor is geen mededeling aan de Klant benodigd.

9.    Voor MicroFix geldende termijnen zijn niet fataal, tenzij partijen in de Overeenkomst uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen. Een overeengekomen voor MicroFix geldende termijn gaat eerst in nadat de Overeenkomst is gesloten en alle voor de uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijke gegevens in het bezit zijn van MicroFix.

10.Tenzij uitdrukkelijk anders wordt overeengekomen, vindt het ophalen en leveren van de zaken plaats doordat deze worden opgehaald en geleverd op het adres van de Klant. Indien de Klant ervoor kiest om haar zaak bij MicroFix op locatie te leveren en op te halen, wordt dit geacht een uitdrukkelijke afwijking van hetgeen hiervoor gemeld is te zijn.

Verplichtingen van de Klant

1.    Indien MicroFix aan de Klant een prijsopgave verstuurd in het kader van de reparatie van een zaak, en de Klant hier niet mee akkoord gaat is de Klant de onderzoekskosten verschuldigd. De onderzoekskosten worden benoemd in het aanmeldproces in de portal en zijn terug te vinden via deze link.

2.    Indien de geldigheid van de prijsopgave verloopt, vervalt het prijsvoorstel dat is gedaan in de prijsopgave. De melding van de Klant wordt gesloten en de onderzoekskosten en eventuele verzendkosten worden aan de Klant gefactureerd.

3.    Klant is verplicht om op eerste verzoek van MicroFix en op eigen initiatief alle informatie met MicroFix te delen die nodig of relevant is om de Overeenkomst uit te voeren.

4.    Het veilig stellen of maken van een back-up van data wanneer de zaak wordt ingestuurd door de Klant, valt onder de verantwoordelijkheid van de Klant. Indien MicroFix zich genoodzaakt ziet de zaak te ‘wipen’, zal MicroFix dat ook doen. De ‘gewipete’ data is daarna niet meer terug te halen.

5.    Wanneer De Klant de zaak indient bij MicroFix, dient de zaak uitgelogd te zijn van een Google-account, een Apple ID, uit het domein verwijderd, BIOS wachtwoord verwijderd of een equivalent daarvan. De ingestelde traceringsfunctie, zoals ‘Find my iPhone’ of ‘Find my Device’, dient tevens uitgeschakeld te zijn. Indien deze functie niet is uitgeschakeld, is het niet mogelijk om de benodigde registratie en reparatie uit te voeren en wordt de zaak onbehandeld retour gestuurd indien de Klant niet reageert op het verzoek van MicroFix om de functie uit te schakelen.

6.    Voor zover MicroFix bij Klant op locatie werkzaamheden gaat verrichten, is Klant verplicht om ervoor te zorgen dat de werkplek veilig en geschikt is, voldoet aan de geldende (arbo) regelgeving en over de benodigde voorzieningen beschikt.

Kwaliteit en klachten

1.    Klant dient zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen zeven (7) dagen na de retourontvangst van het ingestuurde zaak én (in ieder geval) binnen zeven (7) dagen na ontvangst de factuur een beroep te doen op een gebrek in de prestatie van MicroFix. Bij gebreke daarvan wordt geacht dat de werkzaamheden aan de Overeenkomst beantwoorden.

2.    Op andere gebreken dan bedoeld in het vorige lid, kan Klant geen beroep meer doen, Als zij niet binnen zeven (7) dagen nadat zij het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, schriftelijk bij MicroFix heeft geklaagd.

Betaling en retentie

1.    Tenzij anders overeengekomen gelden prijzen in euro’s exclusief btw en exclusief transport. De actuele prijzen voor transport kunnen worden teruggevonden via deze link.

2.    Alle kosten en/of prijsverhogingen voortvloeiende uit op mondeling of schriftelijk verzoek van Klant verrichte aanvullingen en/of wijzigingen van de Overeenkomst en/of de specificaties van de te leveren zaken zijn integraal voor rekening van Klant.

3.    Alle kosten die het gevolg zijn van omstandigheden waarmee MicroFix bij het aangaan van de Overeenkomst redelijkerwijs geen rekening hoefde te houden, komen voor rekening van Klant.

4.    Tenzij anders is overeengekomen dienen alle betalingen door Klant aan MicroFix te worden gedaan op een door MicroFix aan te wijzen bankrekeningnummer, zonder opschorting of verrekening, in euro’s en uiterlijk dertig (30) dagen na factuurdatum. Dit betreft een ‘voor de voldoening bepaalde termijn’ in de zin van art. 6:83 sub a BW.

5.    Op verzoek van MicroFix is de Klant gerechtigd en verplicht (ook) op andere wijze te betalen dan in geld, bijvoorbeeld – doch niet daartoe beperkt – door overdracht van goederen (inbetalinggeving).

6.    Bij gebreke van tijdige betaling treedt de Klant van rechtswege in verzuim met in ieder geval (onverminderd overige rechten van MicroFix, zoals het recht om nakoming of schadevergoeding te vorderen) de volgende (rechts)gevolgen:

a.     Klant wordt een vertragingsrente verschuldigd van 15% per jaar over de openstaande factuur/facturen;

b.    Klant wordt buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd van 15% van de openstaande factuur/facturen met een minimum van € 250,-;

c.     Als MicroFix de Klant ter zake haar betalingsverplichtingen in rechte betrekt wordt de Klant eveneens, in aanvulling op voorgaande leden, aansprakelijk voor vergoeding van de daadwerkelijke kosten die MicroFix daarvoor dient te maken (zoals advocaatkosten, deurwaarderskosten, griffierechten etc.).

7.    Indien de Overeenkomst is gesloten met een Consument, treedt de Consument bij gebreke van tijdige betaling van rechtswege in verzuim en is zij de wettelijke (consumenten)rente verschuldigd. Indien ook na aanmaning betaling uitblijft is de Consument tevens de buitengerechtelijke incassokosten conform de wet verschuldigd.

8.    Door Klant gedane betalingen strekken steeds eerst in mindering van alle verschuldigde kosten en rente en vervolgens van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs als Klant bij de betaling een ander kenmerk of andere instructie of omschrijving vermeldt.

9.    MicroFix is gerechtigd de zaken die de Klant aan haar toestuurt in retentie te houden indien de door MicroFix uitgevoerde werkzaamheden niet (volledig) zijn betaald. Hieronder dient tevens te worden begrepen de schade, rente en kosten die de Klant aan MicroFix verschuldigd is.

10.Indien de Klant haar betalingsverplichtingen niet nakomt binnen de bij factuur gestelde termijn en de Klant gedurende een aaneengesloten periode van zestig (60) dagen na deze vervaldatum geen aanspraak maakt op haar eigendomsrechten ten aanzien van de betreffende zaak, de zaak niet afhaalt of terugvordert, wordt dit beschouwd als een impliciete afstand van eigendom. In dat geval behoudt MicroFix zich het recht voor om de zaak in eigendom te nemen en aan te wenden zoals dat haar goeddunkt, zonder gehouden te zijn tot enige schadevergoeding of verdere bewaring.

Overmacht

1.    Als MicroFix door een niet-toerekenbare tekortkoming niet aan haar verplichtingen jegens Klant kan voldoen is sprake van een overmachtstoestand. Onder een overmachtstoestand wordt onder andere verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien en niet voorzien, waarop MicroFix geen invloed kan uitoefenen, waardoor de nakoming van haar verplichtingen jegens Klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van haar verplichtingen in redelijkheid niet van MicroFix kan worden verlangd, ongeacht of die omstandigheid ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst te voorzien was. Tot die omstandigheden worden mede gerekend (de gevolgen van): epidemie, staking, uitsluiting, brand, machinebreuk, stagnatie of andere problemen bij de productie door de toeleveranciers van MicroFix en/of maatregelen van enige overheidsinstantie (zoals terugroepacties), alsmede het ontbreken van enige van overheidswege te verkrijgen vergunning. Van overmacht aan de zijde van MicroFix is in ieder geval, maar niet uitsluitend, sprake indien MicroFix na het sluiten van de Overeenkomst verhinderd wordt aan haar verplichtingen uit deze Overeenkomst of aan de voorbereiding daarvan te voldoen ten gevolge van oorlog, oorlogsschade, burgeroorlog, oorlogsgevaar, oproer, blokkade, boycot, natuurrampen, epidemieën, pandemie, gebrek aan grondstoffen, verhindering en onderbreking van transport mogelijkheden, molest, brand, wateroverlast, overstroming, aswolk(en), werkstaking en bedrijfsbezetting (beide zowel georganiseerd als ongeorganiseerd), uitsluiting, in- en uitvoerbelemmeringen, overheidsmaatregelen, defecten aan machinerieën, storingen in de levering van energie, niet tijdige aflevering van benodigde grondstoffen en/of hulpmaterialen (van toeleveranciers), ziekte onder personeel en/of afwezigheid van voor de levering cruciale medewerkers, apparatuur of faciliteiten, alles zowel in het bedrijf van MicroFix als bij derden, zoals toeleveranciers, van wie MicroFix de benodigde materialen of grondstoffen geheel of gedeeltelijk moet betrekken, evenals bij opslag of gedurende transport al dan niet in eigen beheer en voorts door alle overige zaken, buiten de schuld of risico van MicroFix ontstaan. Deze opsomming is niet allesomvattend.

2.    In geval van een overmachtstoestand:

a.     is Klant niet bevoegd de Overeenkomst te ontbinden en;

b.    wordt de nakoming van de verplichtingen van MicroFix opgeschort voor de duur van de overmachtstoestand en;

c.     heeft Klant geen recht op enige (schade)vergoeding, ook niet als MicroFix als gevolg van de overmacht enig voordeel mocht hebben.

3.    Als enige overmachtstoestand 2 (twee) maanden heeft geduurd, heeft MicroFix het recht de Overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.

Industriële en intellectuele eigendom

1.    Tenzij expliciet schriftelijk anders is overeengekomen, behoudt MicroFix de auteursrechten, octrooirechten en alle overige rechten van industriële en/of intellectuele eigendom op de door haar verrichte diensten, verrichte werken, gedane aanbiedingen, verstrekte ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, (proef)modellen, recepten, programmatuur enz.

2.    Tenzij expliciet schriftelijk anders is overeengekomen blijven de rechten op de in dit artikel genoemde gegevens eigendom van MicroFix ongeacht of aan Klant voor de vervaardiging ervan kosten in rekening zijn gebracht.

3.    Alle informatie, mondeling of schriftelijk, die door MicroFix aan Klant wordt verstrekt, blijft eigendom van MicroFix en mag door Klant slechts worden gebruikt voor het doel waarvoor het verstrekt is. Het is Klant in ieder geval verboden om:

a.     de intellectuele eigendomsrechten van MicroFix of elk ander intellectueel eigendomsrecht en/of beeldmerk, onder welke MicroFix de prestaties verricht, te gebruiken en te vermelden, tenzij Klant daartoe voorafgaand schriftelijke toestemming van MicroFix heeft verkregen;

b.    enige wijziging (het resultaat van) de door MicroFix verrichte prestaties aan te brengen of de daaraan aangebrachte labels of andere onderscheidende kenmerken te verwijderen of merknamen of enige andere indicatie van welke aard dan ook daaraan aan te brengen en/of toe te voegen;

c.     materialen en/of documenten ter advertentie en/of promotie te produceren en/of te gebruiken, tenzij Klant voorafgaande schriftelijke toestemming van MicroFix heeft verkregen. Indien MicroFix aan Klant – al dan niet tegen betaling – gedurende hun zakelijke relatie promotiematerialen of -documenten ter beschikking stelt, zal Klant op eerste verzoek van MicroFix die materialen en/of documenten retourneren.

4.    Klant zal de informatie van MicroFix niet aan derden verstrekken, op welke wijze dan ook, behoudens voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is in verband met de goede uitvoering van de Overeenkomst en dan alleen nadat en voor zover met die derde een geheimhoudingsverplichting is overeengekomen. Indien gewenst kunnen hierover nader te bepalen afspraken worden vastgelegd in een verwerkersovereenkomst.

Boetebepaling

1.    Bij overtreding van een of meerdere verboden zoals opgenomen in deze Algemene Voorwaarden wordt de Klant aan MicroFix van rechtswege een direct opeisbare boete verschuldigd van € 150,00 per overtreding en van € 50,00 voor iedere dag dat de overtreding voortduurt. Deze boetes zijn bedoeld als prikkel tot nakoming en laten de rechten van MicroFix uit hoofde van de wet onverlet. Artikel 6:92 BW is niet van toepassing.

Privacy

1.    In geval van verwerking door MicroFix van door Klant ter beschikking gestelde persoonsgegevens, staat Klant ervoor in dat de verwerking niet onrechtmatig is en geen inbeuk maakt op de rechten van de betreffende betrokkenen of derden. Voor zover nodig kan MicroFix Klant in vrijwaring oproepen in geval van eventuele aanspraken van betrokkenen of derden als gevolg van het niet naleven door Klant van de toepasselijke wet- en regelgeving op het gebied van privacy, waaronder maar niet beperkt tot de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en Uitvoeringswet AVG (UAVG).

2.    Enige aanwezige privacyverklaring op de website van MicroFix maakt integraal deel uit van deze Voorwaarden en kan geraadpleegd worden via https://MicroFix.nl/privacyverklaring/. In het geval – om wat voor reden dan ook – geen privacyverklaring aanwezig is op de website van MicroFix dan zal desgevraagd geïnformeerd worden zodra een privacyverklaring geplaatst wordt.

Aansprakelijkheid van Klant

1.    Klant is verantwoordelijk voor de door of namens haar verstrekte informatie zoals voorgeschreven constructies, materialen en werkwijzen of gegeven orders, aanwijzingen en instructies.

2.    Klant is aansprakelijk voor alle schade die het gevolg is van fouten in de door haar verstrekte informatie zoals voornoemd of gebreken in zaken, bouwstoffen, materialen of hulpmiddelen die door haar ter beschikking zijn gesteld dan wel door haar zijn voorgeschreven.

3.    De gevolgen van de naleving (door MicroFix of derden) van wettelijke voorschriften of beschikkingen van overheidswege zijn voor rekening van Klant, ongeacht of de oorzaak/noodzaak van die naleving aan Klant, MicroFix of een derde te wijten is. MicroFix is jegens Klant niet aansprakelijk voor schade ten gevolge van de naleving zoals voornoemd en Klant is verplicht om op eerste verzoek van MicroFix medewerking te verlenen aan de naleving zoals voornoemd en alle schade en kosten te vergoeden die MicroFix door naleving zoals voornoemd lijdt.

4.    Klant is aansprakelijk voor schade die het gevolg is van door haar of in haar opdracht door derden uitgevoerde werkzaamheden of verrichte leveringen.

5.    Klant stelt MicroFix onvoorwaardelijk schadeloos voor schade zoals bedoeld in dit artikel. Voor zover nodig kan MicroFix Klant daartoe in vrijwaring oproepen.

Aansprakelijkheid van MicroFix

1.    De cumulatieve aansprakelijkheid (of cumulatieve aansprakelijkheden), gebaseerd op welke rechtsgrond of rechtsgronden dan ook, kan (kunnen) er niet toe leiden dat MicroFix een geldbedrag aan Klant zal dienen te betalen dat hoger is dan het bedrag waarvoor MicroFix is verzekerd en haar verzekering daadwerkelijk uitkeert. De totale aansprakelijkheid van MicroFix is daartoe beperkt.

2.    In het geval MicroFix voor de aansprakelijkheid (gebaseerd op welke rechtsgrond of rechtsgronden dan ook ) waar Klant een beroep op doet niet verzekerd is en/of de verzekering van MicroFix niets uitkeert is de cumulatieve aansprakelijkheid (of cumulatieve aansprakelijkheden), gebaseerd op welke rechtsgrond of rechtsgronden dan ook van MicroFix beperkt tot de maximale waarde van het apparaat, uitgaande van de aanschafwaarde minus een lineaire afschrijving conform de richtlijn van het Verbond van Verzekeraars en is MicroFix niet aansprakelijk voor enige indirecte schade van Klant of een derde in verband met (de uitvoering van) een Overeenkomst, een door MicroFix geleverde zaak of dienst, waaronder mede wordt begrepen gevolgschade, immateriële schade, bedrijfs- of milieuschade.

3.    De aansprakelijkheidsuitsluitingen in dit artikel blijven buiten toepassing, als schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van MicroFix of haar leidinggevend personeel.

4.    Tenzij de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van MicroFix of haar leidinggevend personeel, zal Klant MicroFix schadeloos stellen voor alle schade (waaronder mede begrepen (juridische) adviseurskosten) ten gevolge van of verband houdende met aanspraken van derden, direct of indirect verband houdende met (de uitvoering van) een Overeenkomst. Voor zover nodig kan MicroFix Klant daartoe in vrijwaring oproepen.

5.    Overeenkomsten worden uitsluitend gesloten met MicroFix, en niet (ook) door of namens een specifieke persoon zoals een medewerker van MicroFix. Er kan dus geen sprake zijn van hoofdelijke aansprakelijkheid. Art. 7:404, 407 lid 2 en 409 BW zijn niet van toepassing.

6.    Hulppersonen van MicroFix kunnen jegens Klant (ook) een beroep doen op de aansprakelijkheidsuitsluitingen in dit artikel, dat kwalificeert als een derdenbeding in de zin van art. 6:253 BW.

7.    Klant kan alleen een beroep doen op de verplichtingen, zoals die voortvloeien uit dit artikel, als zij zelf aan al haar verplichtingen ten opzichte van MicroFix heeft voldaan.

8.    Ieder vorderingsrecht uit welke hoofde dan ook van Klant op MicroFix vervalt uiterlijk één jaar na de uitvoering van de Overeenkomst.

Opschorting, verrekening en ontbinding

1.    Klant is niet gerechtigd tot opschorting of verrekening van haar verplichtingen.

2.    In de navolgende gevallen wordt de volledige vordering van MicroFix op Klant direct opeisbaar, is Klant van rechtswege in verzuim en heeft MicroFix het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk – zonder dat enige ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst vereist is – buitengerechtelijk te ontbinden:

a.     Als Klant haar faillissement of (voorlopige) surséance van betaling aanvraagt, dan wel in staat van faillissement wordt verklaard, (voorlopige) surséance van betaling wordt verleend, dan wel Klant krachtens wetsbepaling onder bewind, beheer of curatele wordt gesteld;

b.    Als Klant (onderdelen van) haar onderneming althans haar activiteiten geheel of gedeeltelijk overdraagt, liquideert of stillegt dan wel staakt;

c.     Als ten laste van Klant conservatoir of executoriaal beslag wordt gelegd;

d.    Als MicroFix goede grond heeft te vrezen dat Klant tekort zal schieten in de nakoming van haar verplichtingen.

3.    In geval van ontbinding door MicroFix op grond van voorgaand lid wordt Klant aan MicroFix van rechtswege een boete verschuldigd van 25% van de prijs (inclusief verzendkosten), onverminderd het recht van MicroFix om schadevergoeding te vorderen. Artikel 6:92 BW is niet van toepassing.

4.    Als MicroFix daar om vraagt is Klant verplicht de overeengekomen prijs en/of vergoedingen geheel of gedeeltelijk vooruit te betalen en/of daarvoor zekerheid te stellen. Als Klant geen of onvoldoende zekerheid stelt en/of geen vooruitbetaling verricht, is MicroFix gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden. Klant is in dat geval aansprakelijk voor alle schade van MicroFix.

 

Toepasselijk recht en geschillen

1.    Op de Overeenkomst is alleen Nederlands recht van toepassing.

2.    Uitsluitend de rechtbank ‘s-Gravenhage locatie Den Haag is bevoegd om geschillen te beslechten die voortvloeien uit de Overeenkomst. In aanvulling hierop/afwijking hiervan heeft MicroFix het recht om het geschil voor te leggen aan een rechter die volgens nationale, internationale of supranationale (zoals Europese) wet- en regelgeving bevoegd is.

1. Verzameling en gebruik van persoonsgegevens

Wij verwerken uitsluitend persoonsgegevens die u actief aan ons verstrekt, zoals tijdens het gebruik van onze website, bij het registreren van een reparatie of een verzoek tot technische ondersteuning, het uitvoeren van of het aangaan van een onderhouds- of serviceovereenkomst. De verwerking van uw persoonsgegevens gebeurt op grond van:

  • Noodzakelijk voor het uitvoeren van onze diensten.
  • De uitvoering van een onderhouds- of serviceovereenkomst.
  • Wettelijke verplichtingen.

2. Doeleinden van de gegevensverwerking

Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

  • Het registreren van gegevens die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van onze diensten.
  • Het beheren van onderhouds- of serviceovereenkomsten in ons service managementsysteem.
  • Het verlenen van toegang tot ons reparatieportaal (FixPortal).
  • Het mogelijk maken van het gebruik van de functionaliteiten op onze website.
  • Het uitvoeren van overeenkomsten, transacties en diensten.
  • Het beheren van klantrelaties, waaronder contact met u op uw verzoek.
  • Het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken.
  • Het verstrekken van productgerelateerde updates, kwaliteitsprogramma’s en terugroepacties.
  • Het ontwikkelen van producten en diensten.
  • Het bepalen van onze strategie en beleid.
  • Het opsporen van onrechtmatige activiteiten.
  • Het versturen van nieuwsbrieven, uitsluitend na uw expliciete toestemming.
  • Het voldoen aan verplichtingen richting fabrikanten bij het claimen van fabrieksgarantie of het gebruik van door de fabrikant beschikbaar gestelde testsoftware.

3. Gebruik van Fabrikant-Testsoftware en Veiligheid van Klantgegevens

Bij het uitvoeren van hardware-reparaties maakt MicroFix gebruik van officiële testsoftware die beschikbaar is gesteld door de fabrikant. Deze software is specifiek ontworpen om hardwarecomponenten te testen en te controleren op eventuele gebreken.

Verbinding met Externe Servers: Tijdens het gebruik van de testsoftware kan het systeem automatisch verbinding maken met de server van de fabrikant. Deze verbinding stelt de fabrikant in staat om diagnostische informatie te verzamelen, zoals de status van de hardware en prestatiegegevens. Deze informatie wordt gebruikt om de technische staat van het apparaat te analyseren.

Gegevensuitwisseling met de Fabrikant: Via de testsoftware kunnen fabrikanten de volgende systeeminformatie verkrijgen:

  • Hardwarestatus en prestaties.
  • Foutcodes en logbestanden.
  • Systeemconfiguratie en firmwareversies.

Deze gegevens zijn uitsluitend technisch van aard en bevatten geen persoonlijke gegevens van de klant.

Encryptie van Persoonlijke Data: Op moderne systemen is persoonlijke data meestal versleuteld op de harde schijf. Dit betekent dat zelfs wanneer een verbinding wordt gemaakt met de server van de fabrikant, persoonlijke gegevens zoals documenten, foto’s of e-mails ontoegankelijk blijven zonder de juiste inloggegevens of decryptiesleutels.

4. Persoonsgegevens die wij verwerken

Voor de bovengenoemde doeleinden verwerken wij de volgende persoonsgegevens:

  • NAW-gegevens.
  • Bedrijfsinformatie.
  • BTW-nummer.
  • E-mailadres.
  • (Mobiel) telefoonnummer.
  • Serienummers of IMEI-nummers.
  • IP-adres.
  • Cookie-ID.
  • Klik- en surfgedrag.
  • Technische browserinformatie.

5. Bewaartermijn van gegevens

  • Wij bewaren uw gegevens niet langer dan nodig is voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld of zolang als wettelijk vereist.
  • Bij het bereiken van de beoogde doelen worden uw gegevens zorgvuldig verwijderd of geanonimiseerd.

6. Delen van gegevens met derden

  • Wij delen uw persoonsgegevens niet met derden voor commerciële doeleinden zonder uw uitdrukkelijke toestemming.
  • Wij delen gegevens uitsluitend met derden wanneer dit noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst, zoals bij reparaties uitgevoerd voor fabrikanten (bijv. Apple), of om te voldoen aan wettelijke verplichtingen.
  • Voor externe reparaties en omruilingen verstrekken wij uitsluitend de noodzakelijke gegevens, zoals serienummers. Indien fabrikanten (zoals Apple) aanvullende informatie nodig hebben, zoals uw NAW-gegevens en e-mailadres, delen wij deze gegevens uitsluitend in het kader van het reparatieproces en de klanttevredenheidsonderzoeken van de fabrikant.
  • Wij hebben met alle derden die persoonsgegevens verwerken verwerkersovereenkomsten afgesloten conform de AVG/GDPR-vereisten om uw privacy te waarborgen.

7. Beveiliging van gegevens

  • MicroFix neemt passende technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking.
  • Wij maken gebruik van geavanceerde beveiligingsmethoden zoals TLS-encryptie om de gegevensuitwisseling te beveiligen en zorgen ervoor dat alleen bevoegde personen toegang hebben tot uw gegevens.

8. Cookies

Wij maken op onze website gebruik van functionele en analytische cookies:

  • Functionele cookies: Deze cookies worden gebruikt om bijvoorbeeld uw voorkeuren te onthouden en sessiegegevens op te slaan tijdens het gebruik van ons reparatieportaal.
  • Analytische cookies: Deze cookies helpen ons inzicht te krijgen in het gebruik van onze website en de effectiviteit van campagnes. Wij gebruiken hiervoor Google Analytics, waarbij IP-adressen geanonimiseerd worden verwerkt.
  • U heeft te allen tijde de mogelijkheid om cookies te beheren via uw browserinstellingen.

9. Uw rechten

U heeft het recht om:

  • Inzage te vragen in uw persoonsgegevens.
  • Correcties door te voeren.
  • Verouderde gegevens te laten verwijderen.
  • Bezwaar te maken tegen specifieke verwerkingen.
  • Uw toestemming in te trekken.
  • Een verzoek in te dienen voor de overdraagbaarheid van uw gegevens.

U kunt contact met ons opnemen via info@microfix.nl voor vragen of om deze rechten uit te oefenen.

10. Wijzigingen in deze privacyverklaring

  • Wij behouden ons het recht voor om deze privacyverklaring te wijzigen. Alle wijzigingen worden gepubliceerd op onze website.
  • Wij raden u aan deze verklaring regelmatig te controleren.

11. Contactgegevens

MicroFix B.V.
Willem Barentszstraat 23
2315 TZ Leiden

KvK-nummer: 68596456
E-mail: info@microfix.nl

12. Autoriteit Persoonsgegevens

Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens, dan kunt u deze indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Voor onze stakeholders is het beleid ten aanzien van kwaliteit, informatieveiligheid en compliance opvraagbaar. Stuur een mail met het verzoek naar compliance@microfix.nl