Slim: garantie verlengen zakelijke IT – met PremiumCare van MicroFix

 

MicroFix PremiumCare is beschikbaar voor bedrijven in de hele Benelux. 

Wil je onnodige, vroegtijdige vervangingen voorkomen, kosten besparen en bijdragen aan minder e-waste?
Met PremiumCare van MicroFix kun je eenvoudig de garantie verlengen van zakelijke IT (tot wel zes jaar veilig werken met je apparaten) én ook uitbreiden. Vul bijvoorbeeld de fabrieksgarantie (van Apple, Samsung, HP, Lenovo, Dell, Asus of Lexmark) aan met extra serviceopties zoals on-site reparatie of schadeafhandeling. Het resultaat: minder verrassingen, grip op je IT-budget en een kleinere ecologische voetafdruk.

Wist je dat je dat je niet alleen het milieu spaart met PremiumCare? Je bespaart ook flink op je IT-kosten. Hoeveel? Dat lees je op deze pagina.
Of download hieronder onze makkelijke infographic over de (financiële) voordelen van PremiumCare – garantie verlengen voor zakelijke IT.

Twee leerlingen werken samen met laptop in klaslokaal – IT-reparatie Onderwijs door MicroFix voorkomt uitval en ondersteunt duurzaamheid.

Wat is PremiumCare voor zakelijke IT?

PremiumCare is jouw slimme oplossing om de garantie van zakelijke IT-apparatuur te verlengen én uit te breiden. Je betaalt een vast bedrag voor een looptijd t/m vijf jaar en profiteert van:

  • Garantie inclusief onderdelen, arbeidsloon en transport.
  • Pick-up & Return of Next Business Day on-site service.
  • Schade-afhandeling mogelijk.

Je apparatuur blijft aantoonbaar in betere staat, wat de levensduur flink kan verlengen en onnodige vervangingen voorkomt. Dankzij onze certificeringen (oa voor merken als Apple, Samsung, HP, Lenovo, Dell, Asus en Lexmark) handelen wij ook reparaties af die de fabrikant normaal zelf doet – binnen en buiten garantie. Met onze PremiumCare – speciaal voor garantie verlengen zakelijke IT- draait jouw bedrijf altijd door.

Hoe werkt PremiumCare?

Garantie verlengen zakelijke IT doe je in slechts een paar stappen. 

1. Kies je serviceniveau

Neem contact op met onze Sales afdeling. Kies in overleg je serviceniveau. Pick-up & Return of Next Business Day on-site. 

2. Bepaal je looptijd

De looptijd van PremiumCare is afhankelijk van je apparaat.
Dat kan variëren van één t/m vijf jaar. Uiteraard adviseren wij wat je beste optie is. 

3. Schade-afhandeling

Standaard of optioneel (dat kies je van tevoren). 

4. Meld een defect

PremiumCare afgesloten?
Dan meld je eenvoudig via ons portaal als er een defect is – wij regelen de rest!

Waarom garantie verlengen zakelijke IT een slimme keuze is

Onverwachte reparaties, dure en onnodige vervangingen of langdurige uitval zijn een directe kostenpost en een stoorzender voor je organisatie. Met PremiumCare verleng en breid je de garantie van je zakelijke IT uit en voorkom je downtime en budgetverrassingen. Je verlengt de levensduur van je hardware, verhoogt het serviceniveau en maakt voorspelbaar budgetteren mogelijk.

Het resultaat? Lekker doorwerken, minder administratie en minder e-waste. Doordat je apparatuur aantoonbaar goed wordt onderhouden en professioneel is gerepareerd, blijft deze vaak langer inzetbaar. Dat is ook nog eens aantrekkelijk voor hergebruik of doorverkoop. Zo maak je met PremiumCare jouw assetmanagement slimmer, duurzamer en echt circulair.

Leerling bekijkt Eco-Schools portaal voor IT-reparatie Onderwijs – eenvoudig reparaties aanmelden via MicroFix

Jouw voordelen van garantie verlengen zakelijke IT

  • Geen onverwachte kosten voor reparaties.
  • Inclusief transport, diagnose en onderdelen.
  • Next Business Day response bij on-site service.
  • Uitbreiding van fabrieksgarantie met aanvullende dekking of serviceniveaus.
  • Je apparatuur blijft aantoonbaar in betere staat, wat de restwaarde kan verhogen.
  • Minder e-waste: verleng en verbeter de levensduur van laptops, smartphones, servers en printers.

 

Rekenvoorbeelden* garantie verlengen zakelijke IT

* Deze rekenvoorbeelden zijn gebaseerd op de laagste vanaf-prijs en zijn uitsluitend ter indicatie. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Prijzen zijn afhankelijk van merk, prijsklasse, looptijd en serviceniveau en exclusief btw. Voorwaarden en uitzonderingen zijn van toepassing.

MicroFix laptop

Laptops

Vanaf circa €1,21 per maand per laptop.

Altijd verzekerd van werkende laptops.

Voorbeeld: laptop met een aanschafwaarde tussen €500 – €1.250, 3 jaar Pick-up & Return. Inclusief diagnose en reparatie binnen 5 werkdagen.

Optioneel: maximaal één keer val- of vochtschade tijdens de looptijd.

MicroFix smartphone

Smartphones

Vanaf circa €3,04 per maand per toestel.

Altijd bereikbaar, ook bij schade.

Voorbeeld: iPhone 16 met een aanschafwaarde tussen €500 – €1.250,
2 jaar Pick-up & Return met schade-afhandeling (inclusief val- en stootschade).
Inclusief onderdelen en transport.

Maximaal één schadegeval per toestel tijdens de looptijd.

MicroFix desktop

Desktops

Vanaf circa €0,75 per maand per device.

Minder downtime, meer productiviteit.

Voorbeeld: desktop met een aanschafwaarde tot €500, 3 jaar on-site Next Business Day.

MicroFix printer

Printers

Vanaf circa €12,00 per maand per printer.

Geen verstoringen in je printomgeving.

Voorbeeld: zakelijke printer met een aanschafwaarde van €500 – €2.000.
Jaarlijks preventief onderhoud en Next Business Day storingsafhandeling.
Inclusief onderdelen, arbeidsloon en voorrijkosten.

(Op basis van €145,- per jaar.)

MicroFix server

Servers

Vanaf circa € 32,00 per maand per server.

Continuïteit gegarandeerd – ook na afloop van de fabrieksgarantie.

Voorbeeld: server met een aanschafwaarde tussen €2.000 – €5.000.  After warranty Next Business Day on-site service.
Inclusief arbeidsloon, onderdelen en voorrijkosten.

 (Voor een 1-jarig contract.)

PremiumCare – Garantie verlengen & uitbreiden voor zakelijke IT & hardware | MicroFix

Zonder PremiumCare

  • Aanschaf laptop: € 1.000
  • Levensduur: 4 jaar →
  • Kosten per jaar: € 250
  • Na 4 jaar vervang je de laptop → opnieuw €1.000 
MicroFix garantie verlengen zakelijke IT met PremiumCare

Met PremiumCare

  • Aanschaf laptop: €1.000
  • Garantie verlengen én uitbreiden: circa € 44 voor 3 jaar
  • Levensduur verlengd naar 6 jaar met uitgebreidere dekking
  • Totale kosten: € 1.044 → kosten per jaar: € 174
  • Besparing: € 76 per jaar, ofwel €456 per laptop over 6 jaar.
Extra winst: minder productie, minder e-waste en lagere CO₂-uitstoot. Dat zijn extra voordelen van garantie verlengen zakelijke IT.

Samen tegen e-waste en voor een circulaire IT 

Met PremiumCare verleng je de levensduur en service van je zakelijke IT en stimuleer je actief de circulaire economie. Zo draag je direct bij aan minder grondstofgebruik, lagere CO₂-uitstoot en minder elektronisch afval. Door reparatie, hergebruik en levensduurverlenging sluit je de kringloop – precies zoals circulaire bedrijfsvoering en ESG-doelen dat vragen. (Lees hier waarom ESG belangrijk is voor bedrijven.)

Bovendien verminder je de vraag naar nieuwe productieprocessen waarin vaak Zeer Zorgwekkende Stoffen (ZZS) worden gebruikt. Zo draag je bij aan minder uitstoot van schadelijke stoffen en verklein je de impact op mens en milieu.

PremiumCare en MVO

PremiumCare versterkt je MVO-beleid, sluit aan bij ESG-rapportages en helpt je bij het behalen van je duurzaamheidsdoelen. Slimmer assetmanagement, minder verspilling en een lagere ecologische voetafdruk: dat is zorgeloos en circulair ondernemen – in de hele Benelux. Garantie verlengen zakelijke IT loont, ook voor jou!

Alles over een circulaire economie.

Basisschoolleerlingen werken samen aan laptop – IT-reparatie Onderwijs door MicroFix voorkomt uitval en verlengt levensduur

Benieuwd welk PremiumCare-pakket het beste past? Vraag nu een maatwerkofferte aan voor garantie verlengen zakelijke IT voor jouw organisatie.

Leerling bekijkt Eco-Schools portaal voor IT-reparatie Onderwijs – eenvoudig reparaties aanmelden via MicroFix

Duurzaam: garantie verlengen en uitbreiden voor zakelijke IT

  • Verlengde en uitgebreide levensduur betekent minder productie van nieuwe apparatuur (en minder ZZS).
  • Minder vervangingen betekent minder transport en verpakkingen.
  • Je apparatuur blijft aantoonbaar in betere staat, wat de restwaarde kan verhogen en het gebruik flink kan verlengen. 
  • Voldoet aan duurzaamheidsdoelen binnen ESG en CSRD-rapportages.
  • Garantie verlengen zakelijke IT loont: financieel en voor het milieu.

Nieuwsgierig hoe wij de strijd tegen e-waste aangaan? Klik hier.

Veelgestelde vragen over garantie verlengen zakelijke IT

Alles wat je wil weten over garantie verlengen zakelijke IT – hardware.

Waarom zou ik de garantie verlengen zakelijke IT met PremiumCare?

Door garantie verlengen van zakelijke IT met PremiumCare, voorkom je onverwachte kosten en verleng je de levensduur van je apparatuur. Je IT blijft langer in goede staat en je draagt bij aan minder e-waste en circulair ondernemen.

Voor welke merken geldt PremiumCare?

PremiumCare is merk-onafhankelijk. Alle bekende merken zoals Apple, Samsung, HP, Lenovo, Asus , Dell en Zebra kunnen gebruik maken van onze garantie verlenging.

Is schade altijd gedekt?

Val- en vochtschade kun je optioneel meenemen bij PremiumCare. Maximaal één schadegeval per device tijdens de looptijd.

Hoe snel is mijn apparaat gerepareerd?

Pick-up & Return: maximaal vijf werkdagen. On-site: Next Business Day bij melding vóór 15.00 uur.

Wat is Pick-up & Return Service?

UPS haalt het apparaat op, wij repareren het in ons Service Center en bezorgen het weer terug. Inclusief transport, diagnose en onderdelen.

Wat is NBD (Next Business Day)?

Meld je het defect vóór 15.00 uur, dan word je de volgende werkdag op locatie geholpen. Direct weer doorwerken.

Wat is de minimale afname?

Vanaf 20 devices per model/type, met uitzondering van servers en printers. Ideaal voor organisaties met een grote IT-vloot in de Benelux.

Hoe meld ik een defect?

Heel eenvoudig via ons online klantportaal of telefonisch. Wij regelen de rest.