iPad batterij vervangen

Je iPad is de ideale mix tussen een laptop en een smartphone: klein genoeg om overal met je mee te nemen, sterk genoeg om de meest voorkomende taken moeiteloos voor je uit te voeren. Je bent er dan ook dagelijks ontzettend blij mee. Maar als je jouw iPad niet meer mee durft te nemen zonder oplader of powerbank, wordt het tijd om na te denken over vervanging van je batterij. Bij MicroFix doen we dat snel en professioneel voor je.

apple-authorized-dealer-png-autorised-apple-service-centre-gold-coast-550
ipad batterij vervangen

Waarom moet je de accu van je iPad laten vervangen?

Wanneer je je iPad al jaren intensief gebruikt, wordt de batterij op den duur minder. Dat is een feit. Je iPad wordt trager, omdat Apple graag wil dat je iPad zo goed mogelijk functioneert en dat de prestaties zo optimaal mogelijk blijven. Door je iPad te vertragen, kan Apple voorkomen dat jouw spontaan uitvalt en pas weer aan gaat als je hem een poos aan de oplader hebt gehad. Wanneer jouw iPad zó traag wordt dat je hem eigenlijk niet meer met goed fatsoen kunt gebruiken, kun je overwegen om de accu te laten vervangen.

Maar ook wanneer je iPad op begint te bollen, ligt de oorzaak waarschijnlijk bij de batterij van je iPad. Die zwelt dan op en drukt tegen de behuizing en het scherm van je iPad. Het is dan raadzaam om de accu zo snel mogelijk te laten vervangen. Doe je dat niet, kan de accu gaan lekken, je behuizing krom trekken én je loopt het risico dat je ook je iPad scherm moet laten repareren.

Hoe weet je of het tijd is om de batterij van je iPad te vervangen?

Wanneer je iPad een buikje krijgt, is er geen twijfel mogelijk: je batterij moet vervangen worden. Maar als je iPad steeds ‘trager’ wordt, is dat een lastig te kwantificeren begrip. Daarom geeft Apple je sinds iOS 11 de mogelijkheid om zelf de conditie van je batterij te controleren. Dat doe je als volgt:

  1. Ga naar instellingen
  2. Selecteer daar Batterij
  3. en klik op Batterijconditie

Nu kun je zien wat de maximumcapaciteit van je iPad-batterij nog is. Wanneer je batterij gloednieuw is, heeft hij een maximumcapaciteit van 100%. De batterijen zijn ontworpen om ongeveer 500 keer volledig opgeladen te worden. Naarmate de batterij van je iPad ouder wordt, neemt de maximumcapaciteit af. Is deze maximumcapaciteit lager dan 80%? Dan klopt jouw gevoel waarschijnlijk en kun je overwegen je batterij te laten vervangen.

Zelf de accu van je iPad vervangen?

De batterij van je iPad kun je niet eenvoudig zelf vervangen, omdat je de gehele behuizing moet verwijderen om erbij te kunnen. Daarvoor moet je de lijmlaag waarmee het scherm verlijmd is verwijderen. Geen eenvoudige klus, waarbij je uit moet kijken dat je scherm niet barst of je een kabel aan de binnenzijde van je iPad beschadigt. Dan kunnen de kosten voor het vervangen van je iPad flink oplopen. Ook tijdens de reparatie of het terugzetten van het scherm kun je nog geconfronteerd worden met een gebroken scherm, zodat je alsnog tegen de kosten voor de reparatie van je iPad scherm aanloopt.

De Apple specialisten van MicroFix de batterij van je iPad laten vervangen

Je kunt de accu van je iPad veel eenvoudiger, sneller en veiliger door de Apple-monteurs van MicroFix laten vervangen. Wanneer je batterij stuk is gegaan tijdens de fabrieksgarantie, is de reparatie ook nog eens helemaal gratis. Je iPad bij ons laten repareren geeft veel voordelen, want we zijn door Apple geautoriseerd voor de reparatie van alle Apple producten. Onze Apple-experts weten precies wat ze moeten doen met een defect Apple device. Of dat nu een MacBook, een iPhone batterij of jouw iPad is. We gebruiken dan ook enkel en alleen originele onderdelen. Alleen zo behoud je je garantie.

Tegenwoordig geeft Apple 2 jaar garantie op iPads. MicroFix is als Authorised Service Provider van Apple een soort verlengstuk van Apple op garantie- en servicegebied. Wij voeren de garantieclaim uit. Voor jou en voor Apple. We houden ons daarbij strikt aan de garantieregels die Apple stelt. We testen je iPad daarom met speciale Apple software en volgens de Apple richtlijnen. Zowel voor als na de reparatie.

iPad garantie bij MicroFix

Valt de batterij van je iPad uit buiten de garantie? Ook dan vervangen we ‘m graag voor je. We geven je dan van tevoren een prijsopgave. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. MicroFix is het enige bedrijf in Nederland dat garantie en service verleent zonder zelf producten van Apple te verkopen. We hebben er dus belang bij dat we je iPad snel en goed repareren.

Daarom krijg je van ons ook altijd drie maanden garantie op de batterij wanneer we de accu van jouw iPad hebben vervangen. Dat geeft een prettig gevoel, toch? Maar eerlijk gezegd hebben we nog nooit een iPad die wij repareerden terug gekregen omdat hij niet goed gemaakt was. En dat zegt genoeg, toch?

microfix ipad batterij vervangen

Klaar terwijl je wacht of vanuit huis?

We kunnen ons voorstellen dat je je iPad zo snel mogelijk weer normaal wilt kunnen gebruiken. Daarom kun je bij ons gewoon langskomen op een van onze vestigingen voor de reparatie van je tablet. De meeste onderdelen hebben we op voorraad, dus je neemt je iPad snel weer mee naar huis als je langskomt. Past dat niet in jouw drukke schema, of ga je nu liever de deur niet uit? Dan bieden we je ook de mogelijkheid om je iPad bij je thuis op te halen voor reparatie. Zijn we klaar met de iPad reparatie? Dan brengen we hem uiteraard ook zo snel mogelijk weer naar jou terug!

Pick-up & return is tijdelijk gratis voor jouw Apple iPad! Dus waarom zou je wachten om je iPad batterij te laten vervangen?

Onze tarieven

Voor veel reparaties hebben wij vaste tarieven. Bij het aanmelden van uw reparatie ziet u vooraf het tarief van uw reparatie. Voor de reparaties waarvoor we geen vast reparatietarief hebben doen wij vooraf eerst een prijsopgave. Indien u, na het ontvangen van de prijsopgave, besluit van de reparatie af te zien berekenen wij u naast de transport- of voorrijkosten ook onderzoekskosten. De hoogte van de onderzoekskosten verschillen per product.

Onderzoekskosten

Wanneer wij u, na grondige diagnose van uw defecte apparaat, een prijsopgave doen en u besluit niet tot reparatie over te gaan berekenen wij u onderzoekskosten. De hoogte van de onderzoekskosten zijn product afhankelijk. Indien wij uw apparaat niet kunnen repareren berekenen wij u uiteraard ook geen onderzoekskosten. Wanneer wij na uitvoerig testen van uw apparaat géén klacht hebben kunnen constateren (no-fault-found) zullen wij ook de onderzoekskosten in rekening brengen.

Onderzoeks

Kosten

€ 35,09 € 29,00 excl.
  • Computer
  • Notebook
  • Smartphone
  • Tablet
  • Apple iPod
  • Apple TV
  • Apple AirPods
  • Apple Accessoires
  • Apple Watch
Onderzoeks

Kosten

€ 59,29 € 49,00 excl.
  • Apple iMac
  • Apple MacBook (Pro)
  • Apple MacBook Air
  • Apple Mac Pro
  • Apple Mac Mini
  • HP Designjet
  • Large Format PTR
Vertrouwen is belangrijk

Wat zeggen
onze klanten

“Ik heb mijn iPhone X laten voorzien van een nieuwe batterij bij Microfix. Het was zo gepiept, netjes gedaan en werkt weer als een zonnetje ? “

Marc Sulsters

“Ik heb recent mijn Macbook Pro laten repareren door MicroFix in verband met het repair program voor het toetsenbord, afspraken zijn nagekomen ben erg tevreden! ”

Frans van den Broek

Veelgestelde vragen

Contactgegevens

Op welke manier kan ik MicroFix bereiken?

Je kunt MicroFix op verschillende manieren bereiken:

Telefonisch op het nummer 071-5682555 van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur, per e-mail info@microfix.nl, via Facebook of Twitter.

Waar zijn jullie gevestigd?

Wij hebben verschillende vestigingen in Leiden, Amsterdam en Den-Haag. Klik hier om alle vestigingen te bekijken.