iPad-reparatie
Een iPad repareren is complex. Er zitten namelijk geen schroeven aan de buitenkant. Het glas is verlijmd met het frame. En onder het glas zitten al je essentiële onderdelen. Om die reden werkt Apple met een omruilservice. Is je iPad defect dan krijg je binnen garantie van Apple een nagelnieuw toestel. Je oude toestel wordt dan ingenomen.
Functioneert je iPad niet meer naar behoren? Heel vervelend natuurlijk, maar MicroFix repareert hem snel en vakkundig.
Voor een iPad-reparatie ben je bij MicroFix aan het juiste adres
Als Apple Authorised Service Provider behandelt MicroFix alle modellen. Of je nu een iPad 4 hebt, een mini of een iPad Pro, je kunt bij MicroFix terecht voor:
- Defecte displays
- Waterschade
- Accu problemen
- Laadproblemen
- Software
- Problemen met de camera
- Problemen met volume- of homeknop
- Problemen met de microfoon
- En nog veel meer
Glas of display van je iPad defect?
Als je iPad gevallen is, is je glas waarschijnlijk stuk. Ook het touchscreen kan beschadigd zijn. Nog maar niet te spreken van de schade aan de binnenzijde van het apparaat. Daarom kun je bij MicroFix het gehavende apparaat tegen een gereduceerde prijs omruilen. Kom gerust langs op een van onze vestigingen of meld je iPad direct aan voor reparatie.
Batterij van je iPad vervangen
Wanneer de batterij ouder wordt, presteert deze steeds minder goed. Apple wil namelijk de prestaties en functionaliteiten zo goed mogelijk behouden. Daarom vertragen ze de tablet wanneer de accu niet meer goed is. Zo valt hij niet spontaan uit. Nét wanneer het je niet uitkomt.
Als de batterij versleten is, krijg je tegen een sterk gereduceerde prijs een vervangende iPad. Deze heeft weer 100% capaciteit zodat je weer jaren ongestoord verder kunt. Het resultaat? Een snelle en weer top werkende iPad!
LCD defect
Heb jij alleen nog maar groen beeld op je iPad? Of zie je allemaal vervelende strepen in beeld? Dan is je LCD-scherm waarschijnlijk defect. Wij doen je dan een voorstel voor een nieuw apparaat tegen een aangepaste prijs.
Oplaadconnector iPad defect
Een van de problemen die wij regelmatig tegenkomen, is een defecte of versleten oplaadconnector. Dan wil je iPad niet meer goed opladen. Meestal is er aan de buitenkant niets te zien, maar reageert je apparaat niet meer goed op de Lightning-connector. Wij doen je dan een voorstel voor een nieuw apparaat tegen een aangepaste prijs.
Cameraproblemen
Met een iPad kun je de allermooiste foto’s maken. Tenminste, als de camera’s goed werken! Is de lens ervan stuk? Dan krijg je een voorstel voor een nieuw apparaat tegen een aangepaste prijs.
Het kan ook zijn dat je zwarte stippen op je foto’s ziet. De oorzaak daarvan is vaak stof aan de binnenzijde van je lens of op de sensor. We maken je lens schoon. Het is dan niet nodig om de camera helemaal te vervangen. En dat scheelt jou dan weer onnodige kosten.
Homeknop van je iPad defect?
Heeft de homeknop het na jaren trouwe dienst begeven? Geen paniek!
Wist je trouwens dat er een work-around is? Je kunt de homeknop door Assistive touch softwarematig bedienen. Het instellen van de softwarematige bediening van de homeknop is heel eenvoudig.
- Ga naar Instellingen
- Selecteer daar de optie Algemeen.
- Klik daarna in Algemeen op de optie Toegankelijkheid.
- Zoek nu naar de feature Assistive Touch en schakel deze in.
- Nu zie je een donker gekleurd vierkant met daarin een witte cirkel.
- Klik op dit symbool en selecteer daarna ‘Thuis’. Vanaf nu kun je het thuisscherm via de software van je iPad besturen.
Toch liever een fysieke knop?
Is er iets mis met je iPad en weet je niet wat?
Dankzij onze jarenlange ervaring hebben we bij MicroFix kennis opgedaan van alle iPad-modellen en de problemen die een tablet mogelijk heeft. Daardoor sporen we het probleem snel op en zorgen voor een oplossing. Loop gerust binnen op een van onze vestigingen voor advies. Je defecte apparaat behandelen we vaak binnen enkele dagen. Als de reparatie binnen de fabrieksgarantie valt, dan is dit helemaal gratis!
Je iPad bij ons laten repareren geeft veel voordelen, want we zijn door Apple geautoriseerd voor de reparatie van alle Apple-producten, dus ook jouw apparaat. We gebruiken dan ook enkel en alleen originele onderdelen. Alleen zo behoud je je garantie. Wel zo’n fijn idee, toch? We houden ons daarbij strikt aan de garantieregels die Apple stelt. We testen je iPad met speciale Apple-software en volgens de Apple-richtlijnen.
iPad Apple-garantie bij MicroFix
Tegenwoordig geeft Apple twee jaar garantie op iPads aan consumenten. MicroFix is als Apple Authorised Service Provider een soort verlengstuk van Apple op garantie- en servicegebied. Wij voeren de garantieclaim voor jou en voor Apple uit. Valt je reparatie buiten de Apple garantie? Ook dan repareren we je iPad. We geven je dan van tevoren een prijsopgave. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. MicroFix is een onafhankelijke serviceprovider in Nederland die Apple-garantie en -service verleent zonder zelf producten van Apple te verkopen. We hebben er dus belang bij om jouw apparaat snel en goed repareren. Na het repareren, heb je drie maanden garantie op de door ons uitgevoerde werkzaamheden. Wel zo prettig.
Klaar terwijl je wacht of vanuit huis?
We kunnen ons voorstellen dat je niet langer dan strikt nodig zonder jouw tablet wilt zitten. Daarom kun je langskomen bij ons in Leiden. Past dit niet in jouw drukke schema? Dan bieden we je ook de mogelijkheid om je iPad bij je thuis op te halen voor reparatie. Na reparatie brengen we hem uiteraard ook zo snel mogelijk weer naar jou terug.
Meer informatie over de pickup & return service >
Zie ook
– Apple-reparatie
Onze tarieven
Veel reparaties hebben bij ons een vast tarief. Dat tarief zie je meteen als je de reparatie aanmeldt. Als er geen vast tarief staat, krijg je van ons vooraf eerst een prijsopgave.
Natuurlijk kun je dan besluiten om het toestel niet te laten repareren. Dan betaal je alleen de eventuele kosten die we maakten om je apparaat op te halen, te brengen en/of te onderzoeken.
Hieronder lees je de onderzoekskosten per product.
Snelle diagnose en kosten voor onderzoek
Voor reparaties van veelvoorkomende, eenvoudige problemen hebben wij vaste reparatieprijzen. Loop hiervoor even binnen bij ons hoofdkantoor en werkplaats in Leiden. Dan kunnen we vaak op voorhand al zeggen wat de kosten zullen zijn.
Zijn de problemen aan je toestel ingewikkelder? Dan plannen wij je apparaat in voor uitgebreider onderzoek. Als het defect daarna niet onder de fabrieksgarantie valt, ontvang je vooraf een prijsopgave. Laat je daarna je apparaat door ons repareren? Dan worden er geen onderzoekskosten berekend.
Je betaalt alleen onderzoekskosten als je het toestel niet laat repareren. Dat geldt ook als wij na uitbreid onderzoek geen storing vinden of als de storing in de software zit. Deze onderzoekskosten hangen af wat voor apparaat het betreft. Zie de tabel voor de onderzoekskosten voor jouw toestel.
Kosten
- Apple iPod
- Apple TV
- Apple AirPods
- Apple Accessoires
- Apple Watch
Kosten
- Apple iPhone
- Apple iPad
- Smartphone
- Tablet
Kosten
- Computer
- Notebook
- Matrixprinter
- Multifunctional/ MFP
- Inktprinter
- Laserprinter
- Overige Apparatuur
Wat zeggen
Veelgestelde vragen
iPad-reparatie
MicroFix repareert jouw iPad graag snel voor je. Zo snel, dat je er meestal gewoon op kunt wachten. De meeste reparaties doen wij namelijk binnen een half uur.
Als je jouw iPad bij MicroFix wilt laten repareren, hangen de kosten af van de eventuele garantie. Is die verlopen? Dan vind je bij ons vaste reparatietarieven; die zie je meteen als je de reparatie voor je iPad aanmeldt.
Staat er geen vast tarief bij je aangemelde reparatie? Dan krijg je eerst een prijsopgave. Besluit je daarna je toestel niet te laten repareren? Dan betaal je alleen de onderzoekskosten. Die zijn zelfs gratis als je tablet niet meer te repareren is. Als jij onze pick up & return-service gebruikt, betaal je natuurlijk wel die vervoerskosten. En komen we bij je op de zaak voor de reparatie, dan betaal je de voorrijkosten.
Ja, meestal kunnen wij je iPad repareren. Soms zijn er reparaties die alleen Apple kan doen. Wij regelen dan dat dit gebeurt.
Apple geeft tegenwoordig twee jaar garantie op iPads. Wij zijn een Apple Authorised Service Provider, een soort verlengstuk dus op service- en reparatiegebied voor je iPad. Heb je binnen die twee jaar garantietermijn een reparatie? Dan kun je dus bij ons terecht en loopt je garantie gewoon door tot de twee jaar voorbij zijn. Valt de reparatie buiten de garantietermijn van Apple? Dan krijg je na de reparatie drie maanden garantie van ons op het gerepareerde onderdeel.