Slimme Apple software en testgereedschappen

MicroFix is door Apple geautoriseerd voor de reparatie van alle Apple-producten, dus ook jouw accessoire. We gebruiken dan ook alleen originele onderdelen. Alleen zo houd je je garantie. Wij hebben diverse technische hulpmiddelen om te inspecteren en goed in te stellen. Zo leveren we precisiewerk op maat. We houden ons aan de garantieregels die Apple stelt. We testen je accessoire daarom met speciale Apple software en volgens de Apple-richtlijnen.

MicroFix - accessoires

Testen, inspecteren & reinigen

Wij testen, inspecteren en reinigen alle Apple-accessoires. Zo testen we bijvoorbeeld de geluidssterkte van AirPods en reinigen we waar nodig. Als dit niet helpt ruilen we om. Gratis bij garantie, tegen betaling na garantie.  Ook kabels en laders controleren we en doen we wat nodig is.

Fabrieksgarantie MicroFix

Tegenwoordig geeft Apple 1 tot 2 jaar garantie op accessoires. MicroFix is een soort verlengstuk van Apple op garantie- en servicegebied. Wij voeren de garantieclaim uit. Voor jou en voor Apple. Valt je accessoire buiten de garantie?  Ook dan repareren we ‘m voor je. We geven je dan van tevoren een prijsopgave. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

MicroFix is het enige bedrijf in Nederland dat Apple-garantie en -service verleent zonder zelf producten van Apple te verkopen. We hebben er dus belang bij om jouw accessoire snel en goed repareren. We houden natuurlijk wel altijd rekening met de Apple-richtlijnen. Na reparatie, heb je drie maanden garantie op het door ons gerepareerde onderdeel. Wel zo prettig.

Op Trustpilot kan je alle reviews over MicroFix lezen, nu al meer dan 5000. Ook de minder goede, eerlijk zoals het hoort.

Zie ook
AirPods Pro serviceprogramma
– MacBook reparatie

Onze tarieven

Veel reparaties hebben bij ons een vast tarief. Dat tarief zie je meteen als je de reparatie aanmeldt. Als er geen vast tarief staat, krijg je van ons vooraf eerst een prijsopgave.

Natuurlijk kun je dan besluiten om het toestel niet te laten repareren. Dan betaal je alleen de eventuele kosten die we maakten om je apparaat op te halen, te brengen en/of te onderzoeken.

Hieronder lees je de onderzoekskosten per product.

Snelle diagnose en kosten voor onderzoek

Voor reparaties van veelvoorkomende, eenvoudige problemen hebben wij vaste reparatieprijzen. Loop hiervoor even binnen bij ons hoofdkantoor en werkplaats in Leiden. Dan kunnen we vaak op voorhand al zeggen wat de kosten zullen zijn.

Zijn de problemen aan je toestel ingewikkelder? Dan plannen wij je apparaat in voor uitgebreider onderzoek. Als het defect daarna niet onder de fabrieksgarantie valt, ontvang je vooraf een prijsopgave. Laat je daarna je apparaat door ons repareren? Dan worden er geen onderzoekskosten berekend.

Je betaalt alleen onderzoekskosten als je het toestel niet laat repareren. Dat geldt ook als wij na uitbreid onderzoek geen storing vinden of als de storing in de software zit. Deze onderzoekskosten hangen af wat voor apparaat het betreft. Zie de tabel voor de onderzoekskosten voor jouw toestel.

Onderzoeks

Kosten

€ 36,30 € 30,00 excl.
  • Apple iPod
  • Apple TV
  • Apple AirPods
  • Apple Accessoires
  • Apple Watch
Onderzoeks

Kosten

€ 72,60 € 60,00 excl.
  • Computer
  • Notebook
  • Matrixprinter
  • Multifunctional/ MFP
  • Inktprinter
  • Laserprinter
  • Overige Apparatuur
Vertrouwen is belangrijk

Wat zeggen
onze klanten

Iphone 13 op aanraden van medewerker ingeleverd om NFC te maken.
Was eerst wat huiverig om telefoon zomaar in te leveren.
De medewerker was zeer overtuigend en nam mijn twijfel weg. Achteraf bleek volledig terecht.
Best case scenario kwam uit en had de iphone binnen 2 dagen gemaakt en wel weer terug.
Top zaak met vaklui in dienst.

Edward

Ik heb recent mijn iPhone X zijn batterij laten vervangen. Was heel snel gebeurd in Leiden. Top service!

Hans

Mijn Macbook was gecrasht
Mijn Macbook was gecrasht. Harde schijf werd niet herkend. De zeer vriendelijke technicus van Microfix heeft 2 uur lang gewerkt naar een oplossing, helaas was het moederbord defect. Ondanks alle tijd die erin gestoken is hoefde ik niets te betalen. Een pleister op de wond, maar toch heel erg gewaardeerd.

Saun

Accu vervangen van iPhoneXS het duurde…
Accu vervangen van iPhoneXS het duurde wat langer voor ik het toestel terug had, maar werd aangenaam verrast toen ik de telefoon inschakelde, wat blijkt…zijn de speakers ook geheel gratis vervangen.
Toestel werd keurig verpakt weer teruggestuurd. Alles samengevat, het duurde wat langer voordat ik het toestel terug had (iets meer dan een week) maar wel zeer tevreden. Ik zou MicroFix aanraden als het werk goed gedaan moet worden. Top Service !!!

Paul

De eerste keer ben ik geholpen met een nieuwe batterij voor mijn MacBook, nu een jaar geleden. Alles functioneert nog steeds probleemloos. Recentelijk was mijn iPhone in het water gevallen en niet meer te redden. De volgende dag was een nieuwe voor me besteld. Goede service, duidelijke informatie en ze houden zich aan afspraken. Een betrouwbaar en deskundig bedrijf.

JVP

Ik heb de accu van mijn Iphone 7plus laten vervangen. Ik kon zonder afspraak terecht. De professionele uitstraling van de bedrijfsinrichting gaf mij een betrouwbaar gevoel. Dit in tegenstelling van veel bedrijfjes waar ook telefoonreparatieservice wordt aangeboden. De medewerker heeft mij plezierig en correct geholpen. In korte tijd was mijn toestel weer helemaal in orde, voor een zeer aanvaardbare prijs. Al eerder had ik goede ervaring met dit bedrijf. Aanbevelenswaardig!

Johan

De reparatie van de laptop werd snel en professioneel uitgevoerd. Jammer dat de lenovo levertijd zo lang was voor een batterij

Carlo

Niet goedkoop zo’n moederbord van Mac mini vervangen. Verder geen klachten. Prima bedrijf. Had wel de techneut zelf even gesproken willen hebben over hoe zoiets nu na 2 jaar kapot kan gaan.

Maarten

Schermreparatie goed en snel uitgevoerd. Enige minpuntje dat het nieuwe scherm best duur was – al zal Microfix daar misschien niet zo veel aan kunnen doen.

Mooie wachtruimte om te wachten terwijl je iPhone word gerepareerd

Alexander

Contact is goed. Goede service en het ontstane probleem en inzicht daarmee om te gaan was zeer professioneel. We zijn tot een mooi compromis gekomen en daarmee werd de zaak tot volle tevredenheid afgehandeld!

J van der Plas

Mijn 2 maanden oude iPad kreeg in het scherm ineens onverklaarbare strepen, dus heb ik deze opgestuurd naar het reparatiecentrum.

Ik heb binnen 1,5 week een splinternieuwe iPad toegestuurd gekregen. Mailtjes omtrent de reparatie werden altijd meteen beantwoord.

Topservice!
Dankjewel!!!

Iwan

Mijn printer deed het meer. Gelukkig heeft MicroFix het weer opgelost!

Snelle service. Dankjewel!

Donna

Veelgestelde vragen

Accessoires

Mijn AirPods zijn kapot. Kan ik dit repareren?

AirPods zijn zo ontwikkeld dat je ze niet zelf kunt demonteren. Probeer je dit wel, dan beschadig je ze zeer waarschijnlijk onherstelbaar. De oplossing? Onze specialisten maken je AirPods weer werkend in een mum van tijd.

Wat als mijn linker- of rechter AirPod niet goed werkt?

Als een van de twee AirPods niet goed werkt, doorloop dan de volgende stappen:

Controleer op zowel je rechter als linker AirPod het gaas voor de luidspreker en microfoon.
Zie je hier vuil? Verwijder dit.

Probleem niet verholpen? Ga dan naar instellingen > toegankelijkheid > audio/visueel > balans. Zorg ervoor dat balans in het midden staat.
Probleem nog niet opgelost? Maak dan een afspraak met MicroFix; wij gaan dan aan de slag met je Airpods.

Zit er fabrieksgarantie op Apple-accessoires?

Jazeker! Op alle producten van Apple zit fabrieksgarantie. Meestal is dit twee jaar. Werken jouw accessoires niet meer (goed)? En vallen ze onder de fabrieksgarantie? Dan repareren we die gratis; wij claimen je garantie dan bij Apple. Valt jouw accessoire niet meer onder de fabrieksgarantie? Dan krijg je na reparatie van jouw Apple-product drie maanden garantie van ons op de reparatie!