Gratis SSD-reparatie voor 13-inch MacBook Pro? Check ’t hier!
26 november 2020
Bij sommige 13-inch MacBook Pro’s (zonder Touch Bar) kun je problemen krijgen met de SSD. Heb jij daar ook last van? Dan mag je deze harde schijf mogelijk gratis laten repareren. Lees er hier alles over!
Wat is het probleem?
Apple ontdekte dat er zich in sommige 13-inch MacBook Pro’s (zonder Touch Bar) problemen ontstaan met de SSD. Zowel schijven van 128 GB als van 256 GB hebben hier last van. Deze problemen leiden soms tot gegevensverlies en een defecte harde schijf. Het gaat alleen om SSD’s in 13-inch MacBook Pro’s die zijn verkocht tussen juni 2017 en juni 2018.
Speciaal serviceprogramma van Apple
Herken je dit probleem? Dan heb jij mogelijk recht op het serviceprogramma van Apple. In dat geval mag je je harde schijf gratis laten repareren. In West-Nederland kun je hiervoor terecht bij MicroFix. Wij zijn namelijk een door Apple geautoriseerde serviceprovider.
Advies: laat je SSD snel repareren
Je wilt natuurlijk niet dat je harde schijf crasht en al je gegevens in één klap weg zijn. Apple adviseert daarom deze reparatie zo snel mogelijk te laten doen. Heb je je apparaat bij Apple geregistreerd? Dan krijg je van het bedrijf een mail over dit serviceprogramma.
Checken of je gratis mag laten repareren (serviceprogramma)
Kijk eerst of je een 13-inch MacBook Pro hebt die valt onder deze reparatie. Dat doe je zo:
· Kies ‘Over deze Mac’ in het Apple-menu (met het Apple-logo) in de linkerbovenhoek van het scherm.
· Kijk of je model het volgende is: MacBook Pro (13-inch, 2017, twee Thunderbolt 3-poorten).
· Heb je dit model? Ga naar dit artikel en vul in het desbetreffende vak je serienummer in. Je ziet dan meteen of je recht hebt op gratis hulp.
Dit SSD-serviceprogramma geldt niet voor de 13-inch MacBook Pro met Touch Bar of oudere 13-inch MacBook Pro-modellen.
Belangrijk: doen vóór je je apparaat laat repareren
Mag je gratis het serviceprogramma inzetten? Maak dan altijd een back-up van je gegevens voordat je je apparaat wegbrengt. Tijdens het reparatieproces wissen we de harde schijf namelijk. Dus alle gegevens die erop staan, zijn dan voorgoed foetsie!
Reparatie klaar terwijl je wacht
Back-up gemaakt? Breng je 13-inch MacBook Pro dan naar MicroFix.
Wij vervangen je SSD terwijl je geniet van een kopje koffie. Maak daarom snel een afspraak!
Zo werkt de reparatie
Voor de reparatie gaan we je MacBook Pro eerst onderzoeken. We kijken dan of je apparaat goed werkt en past bij de regels van Apple voor de gratis reparatiehulp. Tijdens de reparatie voert onze technicus een hulpprogramma uit om je SSD bij te werken. Houd er rekening mee dat dit tot een uur kan duren. Ook installeren we macOS opnieuw op je MacBook Pro.
Wat je nog meer moet weten over de reparatie
Heeft je 13-inch MacBook Pro schade die de reparatie moeilijker maakt? Dan moeten we die eerst repareren voordat je het serviceprogramma krijgt. Soms betaal je hiervoor bij.
Na de reparatie
Na de reparatie is je harde schijf weer als nieuw. Het enige wat je dan nog hoeft te doen? Je gegevens terugzetten. Dit doe je via de back-up die je eerder maakte. Let op: je hebt pas weer toegang tot internet nadat je je gegevens hebt teruggezet. Houd daarom een ander apparaat, bijvoorbeeld je iPhone, bij de hand. Hierop check je dan de informatie over hoe je je gegevens terugzet.
Extra voorwaarden voor het serviceprogramma
· De standaardgarantie op je 13-inch MacBook Pro wordt niet velengd door dit wereldwijde Apple programma
· Je MacBook Pro mag niet ouder zijn dan 3 jaar om recht te hebben op de gratis reparatiehulp vanuit het serviceprogramma.