Apple roept specifiek type USB Type-C kabel terug
15 februari 2016
Apple is begonnen met een terugroepactie voor een specifiek type USB Type-C kabel. Het gaat om kabels die tussen april en juni van het vorige jaar zijn geleverd bij bepaalde 12-inch MacBook modellen. Ook treft het enkele losse kabels die gedurende die periode los werden verkocht in de Apple Store.
De getroffen kabels zijn te herkennen aan de opdruk op de kabel zelf. Wanneer er achter de zinnen “Designed by Apple in California. Assembled in China” een serienummer aanwezig is hoef je niet te vrezen, dan is er niets aan de hand. Het gaat enkel om kabels die alleen de twee zinnen tonen zonder de aanwezigheid van een serienummer. Tot in hoeverre deze kabels problemen veroorzaken is tot op heden niet bekend, het enige dat we tot nu toe weten is dat ze geen constant laadvermogen bieden.
Het identificeren van een probleem kabel
De probleem kabels zijn te herkennen aan het opschrift “Designed by Apple in California. Assembled in China.” De vernieuwde kabels hebben na deze tekst ook een serienummer. Zie onderstaande afbeeldingen.
Omruilprocedure
Om te controleren of u kabel in aanmerking komt voor dit programma hebben wij het serienummer van uw MacBook nodig. Lees hier meer informatie over het vinden van uw serienummer. Apple heeft in principe alle (geregistreerde) eigenaren al gemaild met informatie over dit programma. Zij krijgen een kabel thuisgestuurd.
MacBook gebruikers die geen nieuwe kabel hebben gehad kunnen kosteloos een nieuwe USB Type-C kabel aanvragen bij Microfix. Meld hiervoor een reparatie aan in ons portaal met in de klachtomschrijving “USB Type-C terugroepactie“. Na registratie ontvangt u van ons een requestnummer ter bevestiging.
Stuur ons uw probleem kabel toe (langs brengen mag natuurlijk ook) na ontvangst van de probleem kabel zullen wij de nieuwe kabel kosteloos naar u opsturen. Ons adres is:
Microfix Leiden
Willem Barentszstraat 23
2315 TZ Leiden
o.v.v.: requestnummer en USB Type-C terugroepactie