AppleCare bij MicroFix

Je legde de nodige euro’s neer voor je Apple apparaat. Je moet er dan ook niet aan denken dat je Apple device stuk gaat en je meer kosten krijgt. Je oplossing? AppleCare+, dé uitkomst als je een Apple koopt. Wat AppleCare+ is, hoe het werkt en wat je vergoed krijgt, vind je op deze pagina!

Apple geautoriseerde service provider
Applecare

AppleCare of AppleCare+, de verschillen

AppleCare is een handige verzekering (care pack) die je bij je Apple apparaat koopt. Je heb op dat moment de keus uit 2 verzekeringen: AppleCare en AppleCare+. Je leidt het waarschijnlijk al af uit de naam: met het AppleCare+ pakket ben je beter en uitgebreidere verzekerd.

AppleCare is eigenlijk een verlengde garantie; die dekt alleen de normale gebreken. AppleCare+ dekt ook de reparatie van schade; hierbij betaal je alleen een eigen risico per schadereparatie.

Goed om te weten: zowel AppleCare als AppleCare+ komen bovenop de wettelijke consumentengarantie van Apple . Je hebt dus ook bepaalde rechten als je géén AppleCare-pakket afsluit; die rechten zijn natuurlijk wel veel beperkter en je moet er zelf echt achteraan zitten.

Wat is AppleCare+?

Heel simpel: AppleCare+ is een uitgebreide verzekering van Apple, een soort smartphoneverzekering dus. Je betaalt als je je Apple koopt één keer een vast bedrag en daarna is je device verzekerd. Bij iPhones, iPads en Apple Watches loopt de verzekeringsperiode twee jaar. Voor je Mac of MacBook zelfs drie jaar! In die tijd krijg je hulp van Apple bij problemen én zijn je reparaties veel goedkoper.

Goed om te weten: bij je AppleCare+ verzekering mag je je apparaat bij kleine ongelukjes 2x per jaar laten repareren tegen een lager tarief.

Wanneer is AppleCare+ een goed idee?

Je sluit AppleCare+ tot 60 dagen na de koop van je Apple apparaat af. Handiger is natuurlijk dat je de verzekering direct afsluit als je het apparaat koopt. Weet je het op dat moment niet? Of heb je die mogelijkheid gemist? Dan krijg je van Apple dus nog 60 dagen om alsnog deze verzekering af te sluiten.

Ben jij iemand die regelmatig in zeven sloten tegelijk loopt? Of ben je nog niet bekend met de producten van Apple? Dan is zo’n verzekering een absolute aanrader. Je krijgt immers allereerst een behoorlijke korting op de reparatie als je device stuk gaat. Daarnaast staat de uitgebreide ondersteuning van de experts van Apple voor je klaar. Wel zo’n prettig idee, toch?

Kosten AppleCare+

De kosten voor deze verzekering variëren nogal; ze hangen af van je type Apple device. Vind hier alle kosten voor AppleCare+.

Wat dekt AppleCare+?

Allereerst krijg je dus extra ondersteuning van Apple bij een probleem of als je er zelf even niet uit komt. Veel interessanter: je krijgt korting op de reparaties van je Mac of iPhone. De voordelen van AppleCare+ op een rij:

  • telefonische ondersteuning
  • sneller geholpen door Apple
  • Apple bij iedere Apple Authorised Service Provider laten repareren ( MicroFix 🙂 )
  • korting op reparaties
  • batterij meeverzekerd
  • 2x per jaar je apparaat laten repareren bij ongelukjes

Let op: voor reparaties die nodig zijn door schade betaal je wel een eigen risico!

Waar kun je terecht voor een reparatie vanuit AppleCare+?

Bij iedere officiële Apple Authorised Service Provider mag jij je zo binnenlopen voor ondersteuning of reparatie. Dus bij MicroFix in Leiden.

Waarom het slim is juist naar MicroFix te gaan, in plaats van naar andere resellers of reparateurs? Je vindt bij ons bijna alle originele Apple onderdelen op voorraad. Hierdoor repareren wij jouw Apple apparaat razendsnel . Vaak zelfs sneller dan bij de Apple Store! Sterker nog, op de meeste reparaties aan je iPhone kun je  gewoon wachten. Bij andere partijen duurt dit vaak zo’n zes tot acht werkdagen. Kun jij zo lang zonder je toestel…?

microfix applecare

Zijn reparaties via AppleCare+ gratis?

AppleCare+ betekent dat je kórting op je reparaties krijgt, zolang deze verzekering loopt. Het is dus niet gratis, wel scheelt het een heel stuk op de normale tarieven. Een voorbeeld: je betaalt voor de schermreparatie van een iPhone met AppleCare+ slechts 29 euro; als er natuurlijk verder geen andere defecten aan je toestel gerepareerd hoeven.

Hoe werkt een reparatie met AppleCare+?

Met AppleCare+ is je reparatie zo geregeld: je komt gewoon naar één van de MicroFix-vestigingen en wij repareren je iPhone, iPad, AppleWatch, iPod of Mac; snel en vakkundig. Zodra jij je apparaat aanmeldt voor reparatie zien wij dankzij je serienummer of je een AppleCare(+)pakket hebt. Je betaalt daarna alleen je eigen risico en wij regelen de rest met Apple. Tenminste, als we verder geen mankementen hoeven te verhelpen natuurlijk.

Weten wat jouw eigen risico voor de reparatie is? Vraag het in een van de vestigingen of check het eenvoudig online via de Apple Support website.

Je garantiereparatie via MicroFix

Van Apple krijg je als consument 2 jaar garantie op de meeste apparaten. Met AppleCare of AppleCare+ breid je deze garantie uit. Als Authorised Service Provider van Apple mogen wij dan  reparaties voor Apple doen, zodat jij gewoon je garantie houdt.

O ja, na die reparatie krijg je ook nog weer 3 maanden garantie van ons op het gerepareerde onderdeel. Dat geldt trouwens ook als je geen garantie of AppleCare+ (meer) hebt. Goed geregeld, toch?

Vertrouwen is belangrijk

Wat zeggen
onze klanten

Iphone 13 op aanraden van medewerker ingeleverd om NFC te maken.
Was eerst wat huiverig om telefoon zomaar in te leveren.
De medewerker was zeer overtuigend en nam mijn twijfel weg. Achteraf bleek volledig terecht.
Best case scenario kwam uit en had de iphone binnen 2 dagen gemaakt en wel weer terug.
Top zaak met vaklui in dienst.

Edward

Ik heb recent mijn iPhone X zijn batterij laten vervangen. Was heel snel gebeurd in Leiden. Top service!

Hans

Mijn Macbook was gecrasht
Mijn Macbook was gecrasht. Harde schijf werd niet herkend. De zeer vriendelijke technicus van Microfix heeft 2 uur lang gewerkt naar een oplossing, helaas was het moederbord defect. Ondanks alle tijd die erin gestoken is hoefde ik niets te betalen. Een pleister op de wond, maar toch heel erg gewaardeerd.

Saun

Accu vervangen van iPhoneXS het duurde…
Accu vervangen van iPhoneXS het duurde wat langer voor ik het toestel terug had, maar werd aangenaam verrast toen ik de telefoon inschakelde, wat blijkt…zijn de speakers ook geheel gratis vervangen.
Toestel werd keurig verpakt weer teruggestuurd. Alles samengevat, het duurde wat langer voordat ik het toestel terug had (iets meer dan een week) maar wel zeer tevreden. Ik zou MicroFix aanraden als het werk goed gedaan moet worden. Top Service !!!

Paul

De eerste keer ben ik geholpen met een nieuwe batterij voor mijn MacBook, nu een jaar geleden. Alles functioneert nog steeds probleemloos. Recentelijk was mijn iPhone in het water gevallen en niet meer te redden. De volgende dag was een nieuwe voor me besteld. Goede service, duidelijke informatie en ze houden zich aan afspraken. Een betrouwbaar en deskundig bedrijf.

JVP

Ik heb de accu van mijn Iphone 7plus laten vervangen. Ik kon zonder afspraak terecht. De professionele uitstraling van de bedrijfsinrichting gaf mij een betrouwbaar gevoel. Dit in tegenstelling van veel bedrijfjes waar ook telefoonreparatieservice wordt aangeboden. De medewerker heeft mij plezierig en correct geholpen. In korte tijd was mijn toestel weer helemaal in orde, voor een zeer aanvaardbare prijs. Al eerder had ik goede ervaring met dit bedrijf. Aanbevelenswaardig!

Johan

De reparatie van de laptop werd snel en professioneel uitgevoerd. Jammer dat de lenovo levertijd zo lang was voor een batterij

Carlo

Niet goedkoop zo’n moederbord van Mac mini vervangen. Verder geen klachten. Prima bedrijf. Had wel de techneut zelf even gesproken willen hebben over hoe zoiets nu na 2 jaar kapot kan gaan.

Maarten

Schermreparatie goed en snel uitgevoerd. Enige minpuntje dat het nieuwe scherm best duur was – al zal Microfix daar misschien niet zo veel aan kunnen doen.

Mooie wachtruimte om te wachten terwijl je iPhone word gerepareerd

Alexander

Contact is goed. Goede service en het ontstane probleem en inzicht daarmee om te gaan was zeer professioneel. We zijn tot een mooi compromis gekomen en daarmee werd de zaak tot volle tevredenheid afgehandeld!

J van der Plas

Mijn 2 maanden oude iPad kreeg in het scherm ineens onverklaarbare strepen, dus heb ik deze opgestuurd naar het reparatiecentrum.

Ik heb binnen 1,5 week een splinternieuwe iPad toegestuurd gekregen. Mailtjes omtrent de reparatie werden altijd meteen beantwoord.

Topservice!
Dankjewel!!!

Iwan

Mijn printer deed het meer. Gelukkig heeft MicroFix het weer opgelost!

Snelle service. Dankjewel!

Donna