AppleCare bij MicroFix

Een Apple apparaat is per definitie niet goedkoop om aan te schaffen. Je moet er dan ook niet aan denken dat je Apple device stuk gaat en je tegen meer kosten aanloopt. Dat kun je vermijden door AppleCare+ te nemen als je een apparaat van Apple koopt. Wat AppleCare+ is, hoe het werkt en wat je vergoed krijgt, vertellen we je graag!

Applecare

AppleCare of AppleCare+?

Eerst maar het belangrijkste: AppleCare is niet hetzelfde als AppleCare+ Dit zijn twee verschillende Care Packs die je kunt kopen bij de aanschaf van je Apple apparaat. Je leidt het waarschijnlijk al af uit de naam: met het AppleCare+ -pakket heb je een uitgebreidere dekking. AppleCare is eigenlijk een verlengde garantie en dekt alleen de normale gebreken, terwijl AppleCare+ ook de reparatie van schade dekt en je hiervoor alleen een eigen risico per schade reparatie hoeft te betalen.

Het is verder goed om je te realiseren, dat zowel AppleCare als AppleCare+ bovenop de wettelijke consumenten garantie van Apple komen. Je hebt dus ook bepaalde rechten als je géén AppleCare-pakket afsluit, maar deze zijn veel beperkter en je moet er zelf echt achteraan zitten.

Wat is AppleCare+?

Je kunt AppleCare+ zien als een uitgebreide verzekering van Apple, vergelijkbaar met een smartphone verzekering. Je betaalt als je je Apple koopt één keer een vast bedrag en daarna is je device verzekerd. Bij iPhones, iPads en Apple Watches is de verzekeringsperiode twee jaar, maar voor je Mac of MacBook zelfs drie jaar. Gedurende die periode krijg je ondersteuning van Apple bij problemen en kun je reparaties veel goedkoper uit laten voeren.

Je kunt twee keer per jaar een klein ongelukje hebben en je apparaat tegen een gereduceerd tarief laten repareren onder AppleCare+ dekking.

Wanneer is AppleCare+ een goed idee?

Je kunt AppleCare+ afsluiten tot 60 dagen na aanschaf van je Apple apparaat. Het handigste is natuurlijk om de verzekering direct af te sluiten wanneer je het nieuwste Apple apparaat koopt, maar je krijgt van Apple 60 dagen om de beslissing te nemen en alsnog AppleCare+ af te sluiten. Als jij iemand bent die regelmatig in zeven sloten tegelijk loopt of als je nog niet bekend bent met de producten van Apple, kan het zeker verstandig zijn deze verzekering af te sluiten. Je krijgt immers niet alleen behoorlijke korting op de reparatie wanneer je Apple device stuk gaat, je kunt ook rekenen op uitgebreide ondersteuning van de experts van Apple.

Of AppleCare+ voor jou de moeite en het geld waard is, kun je alleen zelf bepalen. De kosten voor AppleCare+ variëren nogal en zijn afhankelijk van het type Apple device dat je hebt. De kosten voor AppleCare+ per device vind je hier.

Wat dekt AppleCare+?

Zoals gezegd, krijg je als je AppleCare+ hebt afgesloten extra ondersteuning van Apple als je een probleem hebt of er even niet uit komt. Maar waarschijnlijk vind je de korting die je krijgt op reparaties van je Mac of iPhone veel interessanter. De voordelen van AppleCare+ op een rij:

  • je krijgt telefonische ondersteuning
  • je wordt sneller geholpen door Apple
  • je kunt je Apple bij iedere Apple Authorised Service Provider laten repareren
  • je krijgt korting op reparaties
  • ook de batterij valt onder de dekking
  • en je mag twee keer je apparaat laten repareren als je een ongelukje hebt gehad.

Let op: voor reparaties als gevolg van schade betaal je wel een eigen risico!

Waar kun je terecht voor een reparatie onder AppleCare+?

We gaven het hierboven al aan: als je AppleCare+ hebt afgesloten, kun je terecht bij iedere officiële Apple Authorised Service Provider. Dat betekent dus ook, dat je bij één van de vestigingen van MicroFix naar binnen kunt lopen voor ondersteuning of reparatie van je dierbare Apple apparaat.

Een groot voordeel van MicroFix ten opzichte van andere resellers of reparateurs, is dat wij heel veel originele Apple onderdelen op voorraad hebben. Daardoor kunnen wij jouw Apple apparaat snel repareren. Vaak zelfs sneller dan bij de Apple Store. Om je een voorbeeld te geven: de meeste reparaties aan je iPhone zijn bij ons klaar terwijl je wacht. Elders duurt dit vaak toch nog zo’n zes tot acht werkdagen. Kun jij zo lang zonder je iPhone? Vast wel, maar liever niet, toch?

microfix applecare

Zijn reparaties onder AppleCare+ gratis?

Het is een groot misverstand dat AppleCare+ betekent dat je reparaties gratis zijn. Dat is namelijk niet het geval. Gaat je Apple device stuk gedurende de looptijd van je AppleCare+ dan betaal je wel aanzienlijk minder voor je reparatie dan normaal. Zo betaal je bijvoorbeeld voor de schermreparatie van een iPhone met AppleCare+ slechts 29,- euro als wij verder geen andere defecten aan je iPhone hoeven te repareren.

Hoe werkt een reparatie onder AppleCare+?

Wanneer je iPhone, iPad, AppleWatch, iPod of Mac stuk gaat, zit je niet te wachten op allerlei rompslomp. Met AppleCare+ is je reparatie zo geregeld: je komt gewoon naar één van de MicroFix vestigingen en wij repareren je Apple apparaat snel en vakkundig voor je. Zodra jij jouw Apple aanmeldt voor reparatie, kunnen wij aan de hand van je serienummer zien of er een AppleCare(+)-pakket op jouw device zit. Over de kosten hoef je je geen zorgen te maken: je betaalt alleen je eigen risico wanneer je jouw Apple bij ons laat repareren en wij regelen de rest met Apple. Tenminste, als we verder geen mankementen hoeven te verhelpen om je Apple weer perfect te laten presteren. Onze medewerkers vertellen je graag wat jouw eigen risico voor de reparatie is, maar je kunt het ook eenvoudig online controleren via de Apple Support website.

Garantie bij MicroFix

Apple geeft twee jaar garantie aan consumenten op de meeste apparaten in haar assortiment. Met AppleCare of AppleCare+ breid je deze garantie uit. Als Authorised Service Provider van Apple mogen wij reparaties voor Apple uitvoeren terwijl jij gewoon je garantie behoudt.

Na de reparatie van je Apple apparaat krijg je daarnaast 3 maanden garantie van MicroFix op het door ons gerepareerde onderdeel. Ook als je geen garantie of AppleCare+ hebt. Goed geregeld, toch?

Vertrouwen is belangrijk

Wat zeggen
onze klanten

“Ik heb mijn iPhone X laten voorzien van een nieuwe batterij bij Microfix. Het was zo gepiept, netjes gedaan en werkt weer als een zonnetje ? “

Marc Sulsters

“Ik heb recent mijn Macbook Pro laten repareren door MicroFix in verband met het repair program voor het toetsenbord, afspraken zijn nagekomen ben erg tevreden! ”

Frans van den Broek

Veelgestelde vragen

Contactgegevens

Op welke manier kan ik MicroFix bereiken?

Je kunt MicroFix op verschillende manieren bereiken:

Telefonisch op het nummer 071-5682555 van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur, per e-mail info@microfix.nl, via Facebook of Twitter.

Waar zijn jullie gevestigd?

Wij hebben verschillende vestigingen in Leiden, Amsterdam en Den-Haag. Klik hier om alle vestigingen te bekijken.